- Předškolní vzdělávání
- Základní vzdělávání
- Základní umělecké vzdělávání
- Speciální vzdělávání
- Gymnaziální vzdělávání
- Odborné vzdělávání
- Jazykové vzdělávání
- Neformální vzdělávání
Tajný kód
Materiál byl publikován 22. 05. 2009 a od té doby byl 8573× zobrazen.
Hodnocení materiálu
Hodnocení týmu rvp.cz

Hodnocení uživatelů
počet hodnocení: 5.
Statistika hodnocení





Jak citovat
Licence

Všechny Digitální učební materiály jsou publikovány pod licencí Creative Commons.
Anotace | Hledání tajného kódu, který žáky dovede k nečekaně velké odměně. Stačí jen správně zodpovědět otázky týkající se stavby těla rostlin. |
---|---|
Autor | Mgr. Petra Stanjurová (Autor) |
Jazyk | Čeština |
Očekávaný výstup | zkoumá základní společenstva ve vybraných lokalitách regionů, zdůvodní podstatné vzájemné vztahy mezi organismy a nachází shody a rozdíly v přizpůsobení organismů prostředídalší materiály k tomuto očekávanému výstupu » |
Speciální vzdělávací potřeby | - žádné - |
Klíčová slova | |
Druh učebního materiálu | Pracovní list |
Druh interaktivity | Aktivita |
Cílová skupina | Žák |
Stupeň a typ vzdělávání | základní vzdělávání – první stupeň – druhé období |
Typická věková skupina | 10 - 12 let |
Celková velikost | 2,24 MB |
V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „Napište nám“.
Napište nám
|
Soubory materiálu
Do Úložiště jsou přijímány pouze materiály v běžně používaných formátech, ke kterým existují volně stažitelné prohlížeče.
Název souboru | Popis | Typ souboru | Velikost |
---|
stáhnout | Náhled | Tajný kód.odp | Prezentace s otázkami | ![]() | 827,24 kB |
stáhnout | Náhled | Tajný kód.ppt | Prezentace s otázkami | ![]() | 1,41 MB |
Komentáře
vloženo: 25. 05. 2009, 11:42:13
Dobrý den, děkuji za upozornění. Přiznám se, že o tomto nedostatku vím, ale nevím si rady s tím, jak ho odstranit. Ta ikonka se mi tam objeví automaticky, takže jsem předpokládala, že ani jinou možnost nemám.Petra S.
vloženo: 25. 05. 2009, 18:44:57
Dobrý den, asi Vás nepotěším, ale problém je v tom, že na testování používáte nevhodný softwarový nástroj. Předpokládám, že k volbě prezentačního programu jste patrně dospěla proto, že s ním umíte a lákala Vás možnost využít jej i v oblasti testování. To je totiž běžná motivace učitelů, kteří zkouší přemluvit Powerpoint k takovýmto vylomeninám. Primárně je tento program ale určen na jiné účely a proto je jeho využití na testování nepříliš šťastné. Doporučuji využít nějaký nástroj, který byl za účelem testování přímo vytvořen. Chce si to sice ze začátku dodat trochu odvahy v průzkumu toho, co Vám vyhovuje, ale pak zjistíte, jaké možnosti se Vám otevírají. Pěkný den ON
vloženo: 25. 05. 2009, 22:05:35
Děkuji Vám za radu. Rozhodně se po něčem porozhlédnu, protože tyto činnosti děti velmi baví. Nětušila jsem, že softwar, který popisujete existuje. Petra S.
vloženo: 26. 05. 2009, 23:09:53
Dobrý den. Já myslím, že to není zásadní problém – pokud nám jde primárně o to, aby se žáci něco naučili. My jsme si prošli celý „test“ společně na dataprojektoru, klikal vždy jeden žák až poté, co se třída shodla na odpovědi. Škoda, Ondřeji, že nejste ve svých radách ohledně vhodného software konkrétnější. Naopak velmi oceňuji tvořivost Petry při vymýšlení různých skrývaček apod. ve standardním MS prostředí. Honza
vloženo: 27. 05. 2009, 12:07:40
Děkuji za všechny vaše reakce, jsou velmi zajímavé. A panu Vodovi děkuji za pochvalu. Moc mě potěšila. Musím říci, že si té měnící se ikonky zatím nikdo z dětí nevšiml a mám to tak ve všech svých prezentacích, které běžně používám. Pana Ondřeje bych se také ráda zeptala, který software má na mysli. Já žádný takový neznám. Hezký den Petra S
vloženo: 27. 05. 2009, 12:26:48
A co melouny, pane Vodo? Nebyly děti zklamané? Petra S.
vloženo: 27. 05. 2009, 14:27:21
Dobrý den,
nabízím několik odkazů bez nároku na komplexnost. Z jednoúčelových jednoduchých programů jde např. o programy:
Test 1.1.4.25 – freeware http://www.slunecnice.cz/sw/test/
nebo
UTP – univerzálny testovací program 1.00 – demoverze http://www.slunecnice.cz/sw/utp/
Komplexnější český program od společnosti Dosli:
DoTest 4 http://web.dosli.cz/cze/produkty/dotest4
A pak celé systémy, které nabízejí daloko více:
Hot Potatoes v 6 – zdarma pro veřejné vzdělávací instituce http://hotpot.uvic.ca/
Moodle – 1.9 – open source http://moodle.org/
Obecně je ale problém v tom, že některé výstupy z výše uvedených programů nemusí splňovat všechna specifika Digitálních učebních materiálů, viz http://blog.rvp.cz/metodika/prispevky/patri-sem-ten-dum.html. To však neznamená, že je nelze úspěšně pro vyučování použít.
ON
vloženo: 27. 05. 2009, 14:43:55
Milá Petro Stan, je to hodně zajímavé a přínosné téma k diskuzi. Co takto tento problém, který řeší jistě celá řada učitelů, přenést do http://diskuze.rvp.cz/? Možná nápadů k řešení bude celá řada a mít možnost volby je příjemné. S pozdravem Stáňa A.
vloženo: 27. 05. 2009, 21:37:08
Děkuji,pane Ondřeji, určitě se na to mrknu. Vlastně už jsem mrkla a hned ten první nevypadal tak složitě.Petra S
vloženo: 07. 12. 2009, 21:51:27
Já jsem nadšený. Dle mého názoru jde PowerPoint přesvědčit k ledasjakým psím kusům, bez ohledu na to, že je to prezentační nástroj. Myslím si, že řešení s hypertextovým odkazem je jednoduché – stačí do prezentace vložit další stránku, na kterou budou všechny chybné odpovědi odskakovat, na ni napsat něco jako „zkus to znovu“ nebo tak a dát tam tlačítko s odskokem zpět na poslední zobrazený snímek. Přeji další ppodobné nápady a zdravím.
vloženo: 22. 12. 2009, 12:04:23
Děkuji za všechny komentáře. Pane Krupko, děkuji za konkrétní radu. Pracuji na podobné prezentaci a vaši rady zde využívám. Hezké vánoční svátky všem autorům i uživatelům. Petra Stanjurová
Přidat komentář
Vkládat komentáře může pouze registrovaný uživatel.
vloženo: 24. 05. 2009, 17:26:19
Se zájmem jsem si prohlédl Váš materiál. Upozorním Vás ovšem na jeden nedostatek. Při volbě správné odpovědi má průměrně počítačově vzdělaný žák 100% jistotu, že odpoví správně. Na správném políčku dojde totiž ke změně ikony kurzoru, zatímco na ostatních ke změně nedojde. Hypertextový odkaz je třeba vložit i k ostatním políčkům.