Statistika

Materiál byl publikován 22. 05. 2009 a od té doby byl 8399× zobrazen.

Další materiály
Doporučit materiál

Jak citovat

STANJUROVÁ, Petra. Tajný kód. Metodický portál : Digitální učební materiály [online]. 22. 05. 2009, [cit. 2020-03-29]. Dostupný z WWW: <https://dum.rvp.cz/materialy/tajny-kod.html>. ISSN 1802-4785.

Licence

Creative Commons License

Všechny Digitální učební materiály jsou publikovány pod licencí Creative Commons.

Identifikátor materiálu 10186
Anotace

Hledání tajného kódu, který žáky dovede k nečekaně velké odměně. Stačí jen správně zodpovědět otázky týkající se stavby těla rostlin.

Autor

Mgr. Petra Stanjurová (Autor)

Jazyk Čeština
Očekávaný výstup

zkoumá základní společenstva ve vybraných lokalitách regionů, zdůvodní podstatné vzájemné vztahy mezi organismy a nachází shody a rozdíly v přizpůsobení organismů prostředídalší materiály k tomuto očekávanému výstupu »

Speciální vzdělávací potřeby - žádné -
Klíčová slova

rostlina, kořen, list, plod

Druh učebního materiálu Pracovní list
Druh interaktivity Aktivita
Cílová skupina Žák
Stupeň a typ vzdělávání základní vzdělávání – první stupeň – druhé období
Typická věková skupina 10 - 12 let
Celková velikost 2,24 MB
V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „nahlásit příspěvek“.
Nahlásit příspěvek
 

Soubory materiálu

V tomto seznamu se zobrazují soubory tvořící samotný učební materiál.
Do Úložiště jsou přijímány pouze materiály v běžně používaných formátech, ke kterým existují volně stažitelné prohlížeče.
 
 Název souboruPopisTyp souboruVelikost
stáhnoutNáhledTajný kód.odpPrezentace s otázkamiOpenDocument prezentace OpenDocument prezentace827,24 kB
stáhnoutNáhledTajný kód.pptPrezentace s otázkamiPrezentace Microsoft Powerpoint Prezentace Microsoft Powerpoint1,41 MB
Stáhnout komentáře materiálu jako RSS kanál

Komentáře

 
1. autor: Mgr. Helmut Harzer
vloženo: 24. 05. 2009, 17:26:19

Se zájmem jsem si prohlédl Váš materiál. Upozorním Vás ovšem na jeden nedostatek. Při volbě správné odpovědi má průměrně počítačově vzdělaný žák 100% jistotu, že odpoví správně. Na správném políčku dojde totiž ke změně ikony kurzoru, zatímco na ostatních ke změně nedojde. Hypertextový odkaz je třeba vložit i k ostatním políčkům.

2. autor: Mgr. Petra Stanjurová
vloženo: 25. 05. 2009, 11:42:13

Dobrý den, děkuji za upozornění. Přiznám se, že o tomto nedostatku vím, ale nevím si rady s tím, jak ho odstranit. Ta ikonka se mi tam objeví automaticky, takže jsem předpokládala, že ani jinou možnost nemám.Petra S.

3. autor: PhDr. Ondřej Neumajer, Ph.D.
vloženo: 25. 05. 2009, 18:44:57

Dobrý den, asi Vás nepotěším, ale problém je v tom, že na testování používáte nevhodný softwarový nástroj. Předpokládám, že k volbě prezentačního programu jste patrně dospěla proto, že s ním umíte a lákala Vás možnost využít jej i v oblasti testování. To je totiž běžná motivace učitelů, kteří zkouší přemluvit Powerpoint k takovýmto vylomeninám. Primárně je tento program ale určen na jiné účely a proto je jeho využití na testování nepříliš šťastné. Doporučuji využít nějaký nástroj, který byl za účelem testování přímo vytvořen. Chce si to sice ze začátku dodat trochu odvahy v průzkumu toho, co Vám vyhovuje, ale pak zjistíte, jaké možnosti se Vám otevírají. Pěkný den ON

4. autor: Mgr. Petra Stanjurová
vloženo: 25. 05. 2009, 22:05:35

Děkuji Vám za radu. Rozhodně se po něčem porozhlédnu, protože tyto činnosti děti velmi baví. Nětušila jsem, že softwar, který popisujete existuje. Petra S.

5. autor: PhDr. Jan Voda
vloženo: 26. 05. 2009, 23:09:53

Dobrý den. Já myslím, že to není zásadní problém – pokud nám jde primárně o to, aby se žáci něco naučili. My jsme si prošli celý „test“ společně na dataprojektoru, klikal vždy jeden žák až poté, co se třída shodla na odpovědi. Škoda, Ondřeji, že nejste ve svých radách ohledně vhodného software konkrétnější. Naopak velmi oceňuji tvořivost Petry při vymýšlení různých skrývaček apod. ve standardním MS prostředí. Honza

6. autor: Mgr. Petra Stanjurová
vloženo: 27. 05. 2009, 12:07:40

Děkuji za všechny vaše reakce, jsou velmi zajímavé. A panu Vodovi děkuji za pochvalu. Moc mě potěšila. Musím říci, že si té měnící se ikonky zatím nikdo z dětí nevšiml a mám to tak ve všech svých prezentacích, které běžně používám. Pana Ondřeje bych se také ráda zeptala, který software má na mysli. Já žádný takový neznám. Hezký den Petra S

7. autor: Mgr. Petra Stanjurová
vloženo: 27. 05. 2009, 12:26:48

A co melouny, pane Vodo? Nebyly děti zklamané? Petra S.

8. autor: PhDr. Ondřej Neumajer, Ph.D.
vloženo: 27. 05. 2009, 14:27:21

Dobrý den,

nabízím několik odkazů bez nároku na komplexnost. Z jednoúčelových jednoduchých programů jde např. o programy:

Test 1.1.4.25 – freeware http://www.slunecnice.cz/sw/test/

nebo

UTP – univerzálny testovací program 1.00 – demoverze http://www.slunecnice.cz/sw/utp/

Komplexnější český program od společnosti Dosli:

DoTest 4 http://web.dosli.cz/cze/produkty/dotest4

A pak celé systémy, které nabízejí daloko více:

Hot Potatoes v 6 – zdarma pro veřejné vzdělávací instituce http://hotpot.uvic.ca/

Moodle – 1.9 – open source http://moodle.org/

Obecně je ale problém v tom, že některé výstupy z výše uvedených programů nemusí splňovat všechna specifika Digitálních učebních materiálů, viz http://blog.rvp.cz/metodika/prispevky/patri-sem-ten-dum.html. To však neznamená, že je nelze úspěšně pro vyučování použít.

ON

9. autor: Mgr. Stanislava Andršová
vloženo: 27. 05. 2009, 14:43:55

Milá Petro Stan, je to hodně zajímavé a přínosné téma k diskuzi. Co takto tento problém, který řeší jistě celá řada učitelů, přenést do http://diskuze.rvp.cz/? Možná nápadů k řešení bude celá řada a mít možnost volby je příjemné. S pozdravem Stáňa A.

10. autor: Mgr. Petra Stanjurová
vloženo: 27. 05. 2009, 21:37:08

Děkuji,pane Ondřeji, určitě se na to mrknu. Vlastně už jsem mrkla a hned ten první nevypadal tak složitě.Petra S

11. autor: petr.krupka@email.cz
vloženo: 07. 12. 2009, 21:51:27

Já jsem nadšený. Dle mého názoru jde PowerPoint přesvědčit k ledasjakým psím kusům, bez ohledu na to, že je to prezentační nástroj. Myslím si, že řešení s hypertextovým odkazem je jednoduché – stačí do prezentace vložit další stránku, na kterou budou všechny chybné odpovědi odskakovat, na ni napsat něco jako „zkus to znovu“ nebo tak a dát tam tlačítko s odskokem zpět na poslední zobrazený snímek. Přeji další ppodobné nápady a zdravím.

12. autor: Mgr. Petra Stanjurová
vloženo: 22. 12. 2009, 12:04:23

Děkuji za všechny komentáře. Pane Krupko, děkuji za konkrétní radu. Pracuji na podobné prezentaci a vaši rady zde využívám. Hezké vánoční svátky všem autorům i uživatelům. Petra Stanjurová

Přidat komentář

Vkládat komentáře může pouze registrovaný uživatel.