- Předškolní vzdělávání
- Základní vzdělávání
- Základní umělecké vzdělávání
- Speciální vzdělávání
- Gymnaziální vzdělávání
- Odborné vzdělávání
- Jazykové vzdělávání
- Neformální vzdělávání
Srovnání středověkého chápání světa s obdobím novověku
Materiál byl publikován 09. 04. 2008 a od té doby byl 7094× zobrazen.
Hodnocení materiálu
Hodnocení týmu rvp.cz

Hodnocení uživatelů
počet hodnocení: 7.
Statistika hodnocení





Jak citovat
Licence

Všechny Digitální učební materiály jsou publikovány pod licencí Creative Commons.
Anotace | Na základě přehledné názorné tabulky žáci vidí hlavní rozdíly v chápání světa a člověka ve středověku a novověku. |
---|---|
Autor | Mgr. Jan Zouhar (Autor) |
Jazyk | Čeština |
Očekávaný výstup | rozliší hlavní filozofické směry, uvede jejich klíčové představitele a porovná řešení základních filozofických otázek v jednotlivých etapách vývoje filozofického myšlenídalší materiály k tomuto očekávanému výstupu » |
Speciální vzdělávací potřeby | - žádné - |
Klíčová slova | supranaturalismus, naturalismus, antropocentrismus, theocentrismus, humanismus, antika |
Druh učebního materiálu | Pracovní list |
Druh interaktivity | Aktivita |
Cílová skupina | Žák |
Stupeň a typ vzdělávání | gymnaziální vzdělávání |
Typická věková skupina | 16 - 19 let |
Celková velikost | 78,94 kB |
V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „Napište nám“.
Napište nám
|
Soubory materiálu
Do Úložiště jsou přijímány pouze materiály v běžně používaných formátech, ke kterým existují volně stažitelné prohlížeče.
Název souboru | Popis | Typ souboru | Velikost |
---|
stáhnout | Náhled | Porovnani.odt | Porovnání středověkého a novověkého chápání světa | ![]() | 27,74 kB |
stáhnout | Náhled | Porovnání.doc | Porovnání středověkého a novověkého chápání světa | ![]() | 51,20 kB |
Komentáře
vloženo: 23. 04. 2008, 11:07:19
S hodnocením pana Križka nemohu souhlasit. Materiál je strohý a vytváří zjednodušené závěry. Je ale přehledný a systematický. Jak si pak Križko představuje výuku jinak, než jako značné zjednodušování a schematizování reality? Zná snad nějakou učebnici, či monografii, která realitu nezjednodušuje a neschematizuje? Já totiž ne.
vloženo: 23. 04. 2008, 11:20:52
Zjednodušování a schematizování používají povětšinou totalitní systémy. Studenti na gymnáziu by měli být seznámení s mnohem vrstevnatějšími pohledy na danou problematiku. Pakliže jim předáme předžvíkanou a zjednodušenou pravdu, naučíme je maximálně přijímat informace bulvárního typu. Ideální materiál do spotřební a konzumní společnosti.
vloženo: 23. 04. 2008, 18:09:24
Popis pracovního postupu. Chceme-li na někoho otrávit, připravíme lektvar podle zaručeného receptu. Nejdříve autora zprudka osmahneme ideologickým škatulkováním (totalita), aby bylo hned jasno, co je to za lumpa. Pak pro dobrou chuť okořeníme nějakou líbivou, ale zato nicneříkající frázi (vrstevnaté pohledy), samozřejmě nemusí být čerstvá. Nakonec celé zahustíme moukou hrubkou a ozdobíme listem voňavého pleonasmu (spotřební a konzumní). Nečtěte, prosím, nalačno.
vloženo: 24. 04. 2008, 09:09:27
Já Vám úpřímně řečeno vůbec nerozumím. Co jste vlastně chtěl tímto příspěvkem říci? Mím cílem není někoho otrávit, ale zamyslet se, zda podobné schématizující pravdy (zvlášť v dějepise) nejsou politicky řečeno problematické. Opravdu si myslím, že je potřeba dát dětem širší pohled na jednotlivé období… toť vše.
vloženo: 25. 04. 2008, 06:45:46
Myslím, že zde nikdo nikoho nenutí materiály používat – proto jsou tyto debaty celkem bezpředmětné. Pane Křižko, jako netotalitní učitelka bych vás ráda upozornila na hrubou chybu „mím“ a „úpřimně“ – ale debatovat o ní nemusíme :-) Hodně sil a dobrých nápadů všem tvořivým kolegům.
vloženo: 29. 04. 2008, 11:50:48
Je samozřejmostí, že se do diskuse nemusím zapojit. Můžu také tento materiál nepoužít, jako nemusím používat další jiné materiály. Je to naše právo. Stejně jako právo na vypnutí televize, když nesouhlasím s jeho programem, nebo jsou mně proti srsti postoje, které tato televize prezentuje. Zároveň tak rezignuji na další možnost, kterou nabízí tento portál, a to pomáhat si růst. Tuto diskusi neberu jako cestu k osočení kolegů, nebo ukázce mojí (ne)dokonalosti, ale jako možnost rozpoutat větší diskusi nad tím co učíme. Zda existuje jiná možnost, jak látku uchopit. Je-li možnost diskutovat, rád ji využiji. Otázka zní, zda je někdo, kdo opravdu chce diskutovat.
vloženo: 05. 05. 2008, 19:09:37
Je faktem, že toto není vlastně pracovní list v tom pravém slova smyslu, protože jediné, co s ním studenti mohou dělat, je, že si jej vlepí do sešitu. Ale je otázkou, zda tento materiál aspiroval na něco více. Berme ho takový, jaký je. Pro mě jde o výpisky, které můžu použít např. k tomu, aby mi ušetřily čas s diktováním poznámek. Mohu je studentům rozdat a nad jednotlivými tezemi diskutovat.Eventuelně je mohu rozdat a nechat studenty, aby mi do příští hodiny vysvětlili určitá klišé a třeba nesrozumitelné fráze vlastními slovy.Když poslouchám referáty nebo vidím jejich webové stránky s učivem, přesně k takovému schematismu sklouzávají a na základě takovýchto poznámek vůbec neví, o čem mluví. Čili zpět k materiálu – Jaques le Goff to fakt není,ale přečtěte si některé učebnice.
S materiálem jde tudíž podniknout spoustu věcí, jde jen o to jej využít správným směrem, i třeba jiným, než zamýšlel autor. V tom spočívá kreativita metodického využití.
Přidat komentář
Vkládat komentáře může pouze registrovaný uživatel.
vloženo: 09. 04. 2008, 18:37:47
Tento materiál je velmi strohý a schematický. Navíc není podmětem k žádné větší aktivitě. Vytváří v dětech velmi zjednodušené závěry. Problematika středověkého a novověkého života dá na několik knih a spousty diplomových prací a tento pracovní list toto shrne do tří sloupců. Myslím, že by bylo záhodno ve studentech přestat pěstovat zjednodušené a schematizující pohledy.