Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Materiál je vhodné zařadit na závěr výuky tematického celku Statistika a pravděpodobnost, popřípadě později jako formu zopakování učiva statistiky. V průběhu práce se žáci naučí aplikovat získané poznatky ze statistiky při řešení reálné situace ve známé sociální skupině, získají zkušenosti při sběru statistických dat, při analýze a výpočtu budou aktivně využívat prostředí programu Excel.
V rámci rozvíjení Klíčové kompetence digitální – generuje digitální obsah v různých formátech s cílem umocnit výstupy vlastní tvořivé činnosti – může učitel využít vzdělávací strategie:
- zařazovat do výuky takové aktivity, ve kterých žáci vyjadřují své představy za pomoci digitálních technologií,
- podporovat žáky v experimentování s různými možnostmi, jak vyjádřit myšlenky za pomoci digitálních technologií,
- nabízet žákům zdroje a příležitosti k úpravám digitálního obsahu s cílem přizpůsobit ho či obohatit pro další účely.
Žádoucí jsou tyto projevy aktivity žáka:
- vytvářet a upravovat digitální obsah za pomoci různých nástrojů (např. i systémů s AI),
- vyjadřovat se za pomoci digitálních prostředků ke splnění stanovených cílů.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025