9 QR kódů, určených k nalepení na karty a laminaci. Kódy rozvěsíme po třídě/chodbě/zahradě a každému žákovi dáme nevyplněnou předtištěnou doplňovačku.
Žáci se samostatně, ve dvojicích či skupinách pohybují v prostoru (pro aktivizaci žáků a tělesný rozvoj je možné zařadit netradiční pohyb – skoky po jedné noze, chůze ve dřepu…) a hledají kódy, které pomocí telefonu – a aplikace k tomu určené – musí rozkódovat. Kód ukrývá větu, ve které je vynechané slovo. Slovo, které ve větě chybí, žák doplní do tajenky.
Tato aktivita je opakováním učiva o slovních druzích, proto se všechny informace ukryté v kódech zabývají právě určováním slovních druhů. Záleží na vyučujícím, zda poskytne stejný čas pro doplňování všem, nebo zda aktivitu pojme jako soutěž. Tajenkou je slovo „OPAKOVÁNÍ“, je tedy vhodné tuto aktivitu zařadit na začátek hodiny jako motivaci, když se se žáky chystáme opakovat učivo o slovních druzích.