Materiály do výuky základní vzdělávání Setkání s knihou – The Midnight Gang
Materiál do výuky

Setkání s knihou – The Midnight Gang

Anotace

Metodika zaměřená na práci s knihou „Půlnoční gang“ od Davida Walliamse, jejímž hlavním cílem je rozvoj čtenářské dovednosti – zejména čtení s porozuměním a předvídáním, schopnost popsat charakteristiku postav a vnímat hlavní témata příběhu. Lekce nabízejí pestrou paletu aktivit – od skupinové spolupráce přes využití mapových aplikací až po řízené diskuse nad klíčovými otázkami z knihy. Metodika se opírá o principy čtení a psaní s porozuměním (RWCT), například pomocí metody Kostka, a klade důraz také na volné psaní a vlastní vyjádření žáků. Výuka propojuje prvky českého a anglického jazyka s výtvarnou výchovou a výchovou k občanství. Aktivita pro žáky 5.–8. ročníku ZŠ.

Metodika vznikla na podporu čtenářské gramotnosti v rámci projektu „Setkání s knihou“, MAS Pobeskydí.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Metodika
739.42 kB
PDF
Metodika_-_Midnight_Gang.pdf

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.

Obsahuje
1x
PDF
Komentář recenzenta

Výukový zdroj Setkání s knihou – The Midnight Gang přináší silná témata jako šikana, přátelství, odvaha a schopnost snít. Metodika staví na principech aktivního čtení, rozvíjení předvídavosti a kritického myšlení. Silnou stránkou je vysoká míra motivace žáků, která vychází z propojení poutavého příběhu s reálnými hodnotami a rozvojem empatie. Důraz je sice kladen na recepci (porozumění textu), ale obsahuje i aktivity věnované produkci. Je zde prostor pro aktivní zapojení žáků skrze interaktivní činnosti, práci ve skupinách i individuální výstupy, a systematicky rozvíjí zejména komunikační kompetence. Průřezovým tématem je šikana, která není pojímána explicitně jako hlavní téma, ale je citlivě otevírána prostřednictvím reflexe jednání postav.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

kombinované

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

skupina žáků

Využití v rámci vyučovací hodiny:

procvičování

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.