Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Program nabízí žákům možnost podívat se na mobil jako na prostředek aktivního a zodpovědného životního stylu. Cílem je, aby se žák učil identifikovat výhody a rizika intenzivního používání mobilního telefonu a internetu. Kromě digitálních kompetencí se žáci v programu učí kooperovat s ostatními vrstevníky včetně žáků z partnerských škol (konkrétně verbálně i neverbálně komunikovat, diskutovat, vyjednávat, hledat kompromisy, sebeovládat se, kritizovat konstruktivně), kriticky hodnotit svou vlastní práci, komunikovat v angličtině se svými vrstevníky o zkušenostech z programu, poskytnout popisnou zpětnou vazbu svým spolužákům v rámci pracovní skupiny i mimo ni. Materiál propojuje formální vzdělávání s neformálním.
Rozvíjíme Klíčovou kompetenci digitální – data získaná na základě vlastních kritérií a formulovaných dotazů z různých digitálních zdrojů posuzuje žák z hlediska souladu s již známými poznatky i nároku na spolehlivost zdroje. U žáků jsou žádoucí tyto projevy – rozpozná svou informační potřebu a vysvětlí, jaká digitální data, informace či obsah pro jaký účel potřebuje, získá potřebná digitální data, informace či obsah z různých digitálních zdrojů, posuzuje důvěryhodnost a spolehlivost zdrojů digitálních dat, informací a obsahu.
Rozvíjíme také Klíčovou kompetenci k občanství a udržitelnosti – účelně uplatňuje přímou činností svůj vliv na změny v místním či širším okolí při respektování práv a zájmů druhých – uskutečňuje individuální akci ve prospěch svého okolí na základě vyhodnocení jejího přínosu s využitím různých zdrojů informací – např. plogging (cílem je běhat a současně sbírat pohozené odpadky na trase).
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025