Dobrý den,
rozumím kam míříte - memorické, s prominutím, otrocké počítání čísel v řadě za sebou, ale vidím tam dvě hrubky v rozvoji této dovednosti:
1) lektor nikdy nesmí používat nesprávnou terminologii (děti se vše učí, je pro ně vše nové), proto říkat jim, že mají počítat do 15 vteřin 10 čísel je logicky špatně. Protože vteřina je úhlová jednotka a číslo je označení jak pro číslice tak ale i pro zástupné znaky, například písmena ... Seděl bych pak v první řadě, jak by si lektor poradil s příkladem, který má vypočítat ve vteřinách: 15 + P ... kolik to je?
2) počítání 10 čísel v řadě má špatný efekt ve Vaší prezentaci v tom, že ukazujete všechna čísla "naráz" ... zkušený matematik si vše začne vypočítávat dle správné logiky (nejprve násobení, dělení, což je de facto také násobení, poté závorky, pospojuje si pak možnosti vykrácení, popř. pospojování stejných znamének apod.) ... a ejhle výsledek je pak mimo, než co jste připravil v prezentaci.
Závěrem (objektivní kritika): chválím, že jste chtěl připravit podklad, aby se děti mohly protrénovat v rychlejším počítání, ale prosím, myslete na to, že je to musí i bavit. Nějaké odměny, za úspěch. Ukázat jim směr, jak dosáhnout úspěchů, jak si to zjednodušit ...
Pěkný den, přeji příští prezentace bude snad lepší. Držím Vám palce.
1 z 5
Váš komentář
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.