Jsem si jist, že příklady s rotačkou a kolejnicemi dají zabrat i gymnazistům. Na základní škole si dokáži příklady představit maximálně jako vrcholnou olympijskou disciplínu :-) Smím se zeptat, odkud jsou příklady čerpané? A jaký je průměrný čas, za který žáci úlohy vypočítají?
Ano, to jsou příklady náročnější a doplňující, většinou je řešíme společně a hromadně. Některé příklady z nich jsou ze zbytků salátových vydání a zbytků listů knih, které jsem kdysi našel v kabinetě při velké debordelizaci při přebírání kabinetu, u nichž se nedochovaly ani desky z čeho to je. Další inspirace z různých prastarých sbírek, kde jsem pozměnil a zaktualizoval zadání, a pak také co člověk někdy kdysi počítal. Je pravdou, že ze třídy tak jeden na většinu přije sám, další s hromadnou dopomocí a ty velmi slabší nepochopí ani ty vzorové základní příklady. Ale já se snažím dávát i příklady, které jsou náročnější, protože mi přijde, že jen hloupé dosazování do vzorečku typových příkladů moc fyzikální myšlení nerozvíjí a že se to dokáže naučit i cičená opice (nemyslím to nijak zle)!!! Časově to někdy vše stihme za vyučovací hodinu, jindy ne. Jak která třída.
Váš komentář
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.