Statistika

Materiál byl publikován 09. 09. 2011 a od té doby byl 3376× zobrazen.

Další materiály
Doporučit materiál

Jak citovat

MICHÁLEK, David. Průměrná rychlost 2. Metodický portál : Digitální učební materiály [online]. 09. 09. 2011, [cit. 2020-06-03]. Dostupný z WWW: <https://dum.rvp.cz/materialy/prumerna-rychlost-2-2.html>. ISSN 1802-4785.

Licence

Creative Commons License

Všechny Digitální učební materiály jsou publikovány pod licencí Creative Commons.

Identifikátor materiálu 60802
Anotace

Pracovní list na téma průměrná rychlost – slovní úlohy.

Autor

Bc. David Michálek (Autor)

Jazyk Čeština
Očekávaný výstup

využívá s porozuměním při řešení problémů a úloh vztah mezi rychlostí, dráhou a časem u rovnoměrného pohybu tělesdalší materiály k tomuto očekávanému výstupu »

Speciální vzdělávací potřeby - žádné -
Klíčová slova

rychlost, průměrná rychlost

Druh učebního materiálu Pracovní list
Druh interaktivity Aktivita
Cílová skupina Žák
Stupeň a typ vzdělávání základní vzdělávání – druhý stupeň
Typická věková skupina 12 - 15 let
Celková velikost 1,54 MB
V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „nahlásit příspěvek“.
Nahlásit příspěvek
 

Soubory materiálu

V tomto seznamu se zobrazují soubory tvořící samotný učební materiál.
Do Úložiště jsou přijímány pouze materiály v běžně používaných formátech, ke kterým existují volně stažitelné prohlížeče.
 
 Název souboruPopisTyp souboruVelikost
stáhnoutNáhledPrůměrná rychlost 2.docPracovní listDokument Microsoft Word Dokument Microsoft Word73,73 kB
stáhnoutNáhledPrůměrná rychlost 2.odtPracovní listOpenDocument textový dokument OpenDocument textový dokument52,84 kB
stáhnoutNáhledŘešení.docŘešeníDokument Microsoft Word Dokument Microsoft Word1,35 MB
stáhnoutNáhledŘešení.odtŘešeníOpenDocument textový dokument OpenDocument textový dokument64,46 kB
Stáhnout komentáře materiálu jako RSS kanál

Komentáře

 
1. autor: Ing. Jan Fišer
vloženo: 09. 09. 2011, 12:44:49

Jsem si jist, že příklady s rotačkou a kolejnicemi dají zabrat i gymnazistům. Na základní škole si dokáži příklady představit maximálně jako vrcholnou olympijskou disciplínu :-) Smím se zeptat, odkud jsou příklady čerpané? A jaký je průměrný čas, za který žáci úlohy vypočítají?

2. autor: PhDr. David Michálek
vloženo: 09. 09. 2011, 17:08:32

Ano, to jsou příklady náročnější a doplňující, většinou je řešíme společně a hromadně. Některé příklady z nich jsou ze zbytků salátových vydání a zbytků listů knih, které jsem kdysi našel v kabinetě při velké debordelizaci při přebírání kabinetu, u nichž se nedochovaly ani desky z čeho to je. Další inspirace z různých prastarých sbírek, kde jsem pozměnil a zaktualizoval zadání, a pak také  co člověk někdy kdysi počítal. Je pravdou, že ze třídy tak jeden na většinu přije sám, další s hromadnou dopomocí a ty velmi slabší nepochopí ani ty vzorové základní příklady. Ale já se snažím dávát i příklady, které jsou náročnější, protože mi přijde, že jen hloupé dosazování do vzorečku typových příkladů moc fyzikální myšlení nerozvíjí a že se to dokáže naučit i cičená opice (nemyslím to nijak zle)!!! Časově to někdy vše stihme za vyučovací hodinu, jindy ne. Jak která třída.

Přidat komentář

Vkládat komentáře může pouze registrovaný uživatel.