Statistika

Materiál byl publikován 04. 04. 2008 a od té doby byl 11055× zobrazen.

Další materiály
Hodnocení materiálu

Hodnocení materiálu

Hodnocení týmu rvp.cz
Naše hodnocení – 3/5
Hodnocení uživatelů
 
Průměrné hodnocení: 3.5,
počet hodnocení: 4.
Hodnotit materiály mohou pouze registrovaní uživatelé.
Statistika hodnocení
hodnocení: 5 1 uživatel hodnocení: 4 1 uživatel hodnocení: 3 1 uživatel hodnocení: 2 1 uživatel hodnocení: 1 zatím nikdo
 
Doporučit materiál

Jak citovat

HORÁLEK, Jakub. Příprava a evaluace rétorických cvičení. Metodický portál : Digitální učební materiály [online]. 04. 04. 2008, [cit. 2019-05-21]. Dostupný z WWW: <https://dum.rvp.cz/materialy/priprava-a-evaluace-retorickych-cviceni.html>. ISSN 1802-4785.

Licence

Creative Commons License

Všechny Digitální učební materiály jsou publikovány pod licencí Creative Commons.

Identifikátor materiálu 48129
Anotace

Žáci na základě stanovených kritérií sestaví a prezentují mluvený projev a hodnotí jej. Mluvní cvičení je nejprve hodnoceno plošně, celou třídou, následně dojde k vytvoření výstupu zaznamenávajícího pohled třídy, učitele, vybraného žáka a sebehodnocení(vhod­né založit do portfolia a sledovat postupný rozvoj dovednosti). Důležité je vést žáky k hodnocení objektivnímu, nezávislému na jejich vztahu k mluvčímu.

Autor

Mgr. Jakub Horálek (Autor)

Jazyk Čeština
Očekávaný výstup

v mluveném projevu připraveném i improvizovaném vhodně užívá verbálních, nonverbálních i paralingválních prostředků řečidalší materiály k tomuto očekávanému výstupu »

Speciální vzdělávací potřeby - žádné -
Klíčová slova

rétorika, mluvní cvičení, mluvený projev, kritéria hodnocení, hodnocení

Druh učebního materiálu Pracovní list
Druh interaktivity Aktivita
Cílová skupina Žák
Stupeň a typ vzdělávání základní vzdělávání – druhý stupeň
Typická věková skupina 12 - 15 let
Celková velikost 124,42 kB
 

Soubory materiálu

V tomto seznamu se zobrazují soubory tvořící samotný učební materiál.
Do Úložiště jsou přijímány pouze materiály v běžně používaných formátech, ke kterým existují volně stažitelné prohlížeče.
 
 Název souboruPopisTyp souboruVelikost
stáhnoutNáhledKritéria.docKritériaDokument Microsoft Word Dokument Microsoft Word41,98 kB
stáhnoutNáhledZáznam hodnocení.docZáznam hodnoceníDokument Microsoft Word Dokument Microsoft Word39,42 kB
stáhnoutNáhledŽákovské hodnocení.docŽákovské hodnoceníDokument Microsoft Word Dokument Microsoft Word43,01 kB
Stáhnout komentáře materiálu jako RSS kanál

Komentáře

 
1. autor: Michaela Křivánková
vloženo: 11. 02. 2012, 10:33:45

Výborný podklad pro hodnocení, děkuji za něj

2. autor: Mgr. Zdeněk Sotolář
vloženo: 11. 02. 2012, 13:35:45

Velice pěkná pomůcka pro hodnocení mluveného projevu. U příštího mluvního cvičení nebo referátu určitě využiju. P. S. Jenom bych nebyl tak přísný právě v mluveném projevu na hovorovost.

3. autor: Jana Petrů
vloženo: 11. 02. 2012, 14:37:10
4. autor: Jana Petrů
vloženo: 11. 02. 2012, 14:39:24

(Omlouvám se, uložil se mi prázdný formulář.)

Materiál je velice pěkný. Jen drobnou připomínku – 

§ text odpovídá tématu, je obsahově srozumitelný (sdělná hodnota)

je u A i B stejné.

5. autor: Bc. et Bc. Tereza Hubená, DiS.
vloženo: 13. 02. 2012, 16:24:55

Dobrý den, děkujeme za upozornění, soubor byl upraven.

Příjemný den TH.

6. autor: Mgr. Jakub Horálek
vloženo: 26. 02. 2012, 11:52:16

Děkuji moc za komentáře. Jenom drobná připomínka – kritérium „Text odpovídá tématu, je obsahově srozumitelný“ by mělo být u úrovní A i B stejné. Kritérium B odpovídá jakémusi průměru a průměrně realizované mluvní cvičení by takovéto kritérium mělo asi splňovat. Pokud si totiž žák připraví mluvní cvičení na určité téma (ev. toto je předem zadáno), a nedodrží je, tj. mluví o něčem úplně jiném nebo se dopouští značného počtu digresí, jedná se IMHO o vážné pochybení (de­valvuje absolutně sdělná hodnota textu, kterou bych bral jako jedno z hlavních kritérií), a tedy již bez ohledu na ostatní o úroveň C. Nicméně zde jde o příklad hodnocení (každý hodnoticí vzor je do jisté míry subjektivní na základě jeho tvůrce) a každý učitel si jej může přizpůsobit svému náhledu na věc.

Jelikož hodnocení je dominantním tématem současnosti, přivítal bych širší paletu materiálů pro inspiraci (referáty, prezentace, skupinová práce, …). Představoval bych si, že by tyto materiály měly být co nejvíce jasné, jednoduché, sro­zumitelné a hlavně aplikovatelné. Tvorby složitých, nepřehledných, přehnaně ambiciózních a na čas náročných nejrůznějších typů portfolií a nevyhodnoti­telných kritérií již bylo dost.

Přidat komentář

Vkládat komentáře může pouze registrovaný uživatel.