Domů > Materiály do výuky > základní vzdělávání > Praktické využití solí
Materiál do výuky

Praktické využití solí

17. 8. 2010 základní vzdělávání
Autor
Mgr. David Mánek
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby
- žádné -

Anotace

Pracovní list pro žáka k tématu praktické využití solí obsahuje opakovací aktivity k tématu názvosloví solí a významné soli. Dále text, z něhož vychází pojmová mapa k tématu hnojiva a na závěr shrnující obrácenou křížovku.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Pracovní list
249.5 kB
Dokument
Praktické využití solí pl.doc
Hodnocení
31.5 kB
Dokument
Praktické využití solí hodnocení.doc
Pracovní list
193.96 kB
Dokument
Praktické využití solí pl.odt
Hodnocení
17.3 kB
Dokument
Praktické využití solí hodnocení.odt

Licence

Všechny materiály jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-SA.

Obsahuje
2x
Dokument
2x
Dokument

Hodnocení od uživatelů

Miroslav Melichar
19. 8. 2010, 21:24
1. K ŠVP: To je zajímavý praktický dopad reformy. Napadá mě v této souvislosti i "přestěhování" učitele - přechod na jinou školu, kde je již ŠVP hotový. O přestěhování žáků se mluvilo hodně, o přechodu učitele ne. Tento trend k omezení svobody učitele byl ale zřejmý - řeči tom, že osnovy svazovaly učitele byly prostě lži nebo neznalost dřívějších pravidel. Myslím ale, že ŠVP má oficiálně obsahovat to, co lze se žáky (zcela všemi ?) reálně dosáhnout. Příliš náročný ŠVP je pak past na učitele. Je samozřejmě otázka, zda práce s nezvyklými vzorci vede k tomu, že žáci jasně zvládnou ty nejobvyklejší - pak je to dobré. Já si ale nejsem tímto efektem jistý.
2. Uhličitan titanitý je problematičtější než fluoristany. U fluoristanů můžete říci, že jdou sice podle pravidel názvosloví psát vzorce a názvy. ale je to příklad nereálné látky, protože F ox.č.VII nikdy nemá. Pak je to didakticky přínosné (nemělo by to být ale často). U Ti to takhle jednoduše nejde - dělá i titanité soli (různé sírany), ale konkrétně uhličitan uváděný není. Ale není tedy tak úplně zakázaný a kdoví, jestli ho někdo nezkusil udělat.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh učebního materiálu:

Pracovní list

Druh interaktivity:

Kombinované

Cílová skupina:

Žák

Týká se jazyka:

Čeština