To je pěkně strukturovaný PL! Děti se učí nehledat informace o postavě jen náhodně, co jim tak uvízlo v paměti, ale sledovbat ji v pohledech důelžitých pro spisovatelství: kdo a jak postavu podává. Zajímalo by mě však, v jaké kontextu to děti vyplňují: proč vlastně máme, paní učitelko, ty popisy v textu najít a rozlišit? Možná jsme scénáristi a kostymérky či maskérky k filmu, a máme rozhodnout, jak herce namaskovat a obléct? Jsme režisér, a máme rozhodnout, jak by měl herec reagovat na řeči Harryho pěstounů? Nebo máme připsat nějakou svou valstní extra scénku přímo do textu tak, aby to nebylo poznat, že to Rowlingová nenapsala?
Děkuji za pochvalu. Snažila jsem se vytvořit EUR. Přiznávám se, že před více než rokem, kdy jsem tento pracovní list skládala, jsem uvažovala pouze nad tím, jakým způsobem vhodně a zajímavě zpracovat charakteristiku. A tak mi nezbývá než poděkovat za další připomínku toho, že člověk má stále hledat důvody pro strohé češtinářské učivo. Z Vaší nabídky bych vybrala rozhodnutí, jak herce namaskovat a obléct.
Váš komentář
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.