Statistika

Materiál byl publikován 29. 10. 2010 a od té doby byl 9282× zobrazen.

Další materiály
Hodnocení materiálu

Hodnocení materiálu

Hodnocení týmu rvp.cz
Naše hodnocení – 2/5
Hodnocení uživatelů
 
Průměrné hodnocení: 4.5,
počet hodnocení: 2.
Hodnotit materiály mohou pouze registrovaní uživatelé.
Statistika hodnocení
hodnocení: 5 1 uživatel hodnocení: 4 1 uživatel hodnocení: 3 zatím nikdo hodnocení: 2 zatím nikdo hodnocení: 1 zatím nikdo
 
Doporučit materiál

Jak citovat

KOVAŘÍKOVÁ, Ludmila. Popis Harryho Pottera. Metodický portál : Digitální učební materiály [online]. 29. 10. 2010, [cit. 2019-05-22]. Dostupný z WWW: <https://dum.rvp.cz/materialy/popis-harryho-pottera.html>. ISSN 1802-4785.

Licence

Creative Commons License

Všechny Digitální učební materiály jsou publikovány pod licencí Creative Commons.

Identifikátor materiálu 40881
Anotace

Pracovní list zahrnující přímý a nepřímý popis populární postavy.

Autor

Mgr. Ludmila Kovaříková (Autor)

Jazyk Čeština
Očekávaný výstup

využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmůdalší materiály k tomuto očekávanému výstupu »

Speciální vzdělávací potřeby - žádné -
Klíčová slova

popis postavy, slovní zásoba

Druh učebního materiálu Pracovní list
Druh interaktivity Aktivita
Cílová skupina Žák
Stupeň a typ vzdělávání základní vzdělávání – druhý stupeň
Typická věková skupina 12 - 15 let
Celková velikost 85,10 kB
 

Soubory materiálu

V tomto seznamu se zobrazují soubory tvořící samotný učební materiál.
Do Úložiště jsou přijímány pouze materiály v běžně používaných formátech, ke kterým existují volně stažitelné prohlížeče.
 
 Název souboruPopisTyp souboruVelikost
stáhnoutNáhledPopis Harryho Pottera.docPracovní listDokument Microsoft Word Dokument Microsoft Word58,88 kB
stáhnoutNáhledPopis Harryho Pottera.odtPracovní listOpenDocument textový dokument OpenDocument textový dokument26,22 kB
Stáhnout komentáře materiálu jako RSS kanál

Komentáře

 
1. autor: Ondřej Hausenblas
vloženo: 29. 10. 2010, 11:23:57

To je pěkně strukturovaný PL! Děti se učí nehledat informace o postavě jen náhodně, co jim tak uvízlo v paměti, ale sledovbat ji v pohledech důelžitých pro spisovatelství: kdo a jak postavu podává. Zajímalo by mě však, v jaké kontextu to děti vyplňují: proč vlastně máme, paní učitelko, ty popisy v textu najít a rozlišit? Možná jsme scénáristi a kostymérky či maskérky k filmu, a máme rozhodnout, jak herce namaskovat a obléct? Jsme režisér, a máme rozhodnout, jak by měl herec reagovat na řeči Harryho pěstounů? Nebo máme připsat nějakou svou valstní extra scénku přímo do textu tak, aby to nebylo poznat, že to Rowlingová nenapsala?

2. autor: Mgr. Ludmila Kovaříková
vloženo: 29. 10. 2010, 12:40:28

Děkuji za pochvalu. Snažila jsem se vytvořit EUR. Přiznávám se, že před více než rokem, kdy jsem tento pracovní list skládala, jsem uvažovala pouze nad tím, jakým způsobem vhodně a zajímavě zpracovat charakteristiku. A tak mi nezbývá než poděkovat za další připomínku toho, že člověk má stále hledat důvody pro strohé češtinářské učivo. Z Vaší nabídky bych vybrala rozhodnutí, jak herce namaskovat a obléct.

Přidat komentář

Vkládat komentáře může pouze registrovaný uživatel.