Materiál je určen pro samostatnou, případně skupinovou práci dětí:
č. 1
Pracovní list, kde děti přiřazují názvy pocitů a nálad k jednotlivým obrázkům;
č. 2
Každé dítě si vystřihne všechny 4 obličeje a na každý z nich nalepí z druhé strany špejli. Učitel ukazuje obrázky (případně říká slova, čte ukázky z knih...), které v dětech vyvolávají různé pocity. Děti pak pomocí obličejů na špejli dávají najevo, jaký pocit v nich obrázek (ukázka, slovo...) vyvolalo;
č. 3
Děti vlepí předlohu do kulaté krabičky od tavených sýrů. Pomocí kuličky (korálku) se potom snaží určit, jaký pocit (náladu) vyjadřuje pomocí mimiky učitel nebo spolužák;
č. 4
Po seznámení s názvy jednotlivých pocitů a nálad zkouší děti vymyslet příběh, který náladu či pocit vyvolal. Vše pak zapisují do připravených formulářů;
č. 5
Pracovní list, do kterého děti samy zakreslují, jak se asi tváří člověk, který je smutný, veselý, udivený...;
č. 6 + č. 7
Děti ve skupinách nebo ve dvojicích vystřihnou a slepí hrací kostku. Na jedné kostce jsou názvy pocitů a nálad a děti po hození kostkou mají náladu či pocit předvést pomocí mimiky obličeje. Na druhé kostce jsou potom obrázky obličejů a děti mají nálady či pocity pojmenovat. Je také možné ke každému obličeji po hození kostkou vymyslet příběh.