- Předškolní vzdělávání
- Základní vzdělávání
- Základní umělecké vzdělávání
- Speciální vzdělávání
- Gymnaziální vzdělávání
- Odborné vzdělávání
- Jazykové vzdělávání
- Neformální vzdělávání
Organická chemie
Materiál byl publikován 24. 02. 2009 a od té doby byl 11708× zobrazen.
Hodnocení materiálu
Hodnocení týmu rvp.cz

Hodnocení uživatelů
Jak citovat
Licence

Všechny Digitální učební materiály jsou publikovány pod licencí Creative Commons.
Anotace | Prezentace vymezuje pojem anorganické a organické chemie, uvádí základní vlastnosti uhlíku, druhy vzorců a vazeb v organických sloučeninách. Součástí učebního materiálu je pracovní list, který obsahuje úkoly z prezentace. Žáci je mohou řešit samostatně, ale doporučuji práci ve skupinách. |
---|---|
Autor | Mgr. Vlastimil Vaněk (Autor) |
Jazyk | Čeština |
Očekávaný výstup | rozliší nejjednodušší uhlovodíky, uvede jejich zdroje, vlastnosti a použitídalší materiály k tomuto očekávanému výstupu » |
Speciální vzdělávací potřeby | - žádné - |
Klíčová slova | anorganická a organická chemie, biogenní prvky, čtyřvazebnost uhlíku, uhlíkové řetězce, vzorec sumární, racionální, strukturní, vazba jednoduchá, dvojná, trojná |
Druh učebního materiálu | Prezentace |
Druh interaktivity | Kombinované |
Cílová skupina | Žák |
Stupeň a typ vzdělávání | základní vzdělávání – druhý stupeň |
Typická věková skupina | 12 - 15 let |
Celková velikost | 662,55 kB |
V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „Napište nám“.
Napište nám
|
Soubory materiálu
Do Úložiště jsou přijímány pouze materiály v běžně používaných formátech, ke kterým existují volně stažitelné prohlížeče.
Název souboru | Popis | Typ souboru | Velikost |
---|
stáhnout | Náhled | Organická chemie – pracovní list.doc | Pracovní list | ![]() | 35,84 kB |
stáhnout | Náhled | Organická chemie – pracovní list.odt | Pracovní list | ![]() | 16,73 kB |
stáhnout | Náhled | Organická chemie.odp | Prezentace | ![]() | 246,97 kB |
stáhnout | Náhled | Organická chemie.ppt | Prezentace | ![]() | 363,01 kB |
Komentáře
vloženo: 01. 04. 2010, 14:36:23
Opět pěkná prezentace, pane magistře. Musím ale souhlasit s kkolegou Melicharem ve výše zmíněných bodech. Zároveň panu kolegovi důrazně oponovat, materiál potřebuje upravit, ale po úpravě bude velmi pěkný.
vloženo: 03. 04. 2010, 10:23:33
Pane kolego Rusku, myslím, že učitelé od DUMů očekávají, že jsou věcně správné a že je mohou bez obav použít, aniž by je opravovali. Tuto základní podmínku bohužel materiály Mgr.Vaňka nesplňují. To, že jsou „pěkné“ mi připomíná situaci, kdy jedna naše žákyně psala všechny písemky na 5, ale měla vždy nejlepší úpravu. Asi se liší náš pohle na věc v tomto: Vy oceňujete Mgr.Vaňka jako aktivního zastánce školské reformy, který sice dělá drobné věcné chyby, ale myslí to dobře. Já to vidím tak, že učitel se musí snažit o maximální věcnou správnost (v reálné výuce se samozřejmě stane, že se přeřekne), pak teprve přijde to ostatní. Pan Mgr. Vaněk dělá zcela elementární chyby v materiálech, které má možnost si promyslet – na upozornění ny tyto chyby zpravidla nereaguje a neopravuje je zpětně. Přiznejme si navíc, že pokud by tyto chyby nedělal, tak by se ovtíarlo další pole k diskuzi – přiměřenost obsahu – viz diskutovaný příklad v materálu Karboxylové kyseliny. Ovšem je třeba zdůraznit úlohu recenzenta/ky – recnzent/ka by měl/a přispívat aktivně ke kvalitě materiálu. Při dobré vzájemné spolupráci s autorem by zde právě recemzent/ka měl/a docílit, že píle Mgr. Vaňka vyústí v kvalitní výukové materiály, které budou moci učitelé bez obav a nutných úprav rovnou použít. Je také otázka, co vlastně dělají pracovníci VÚP, kteří mají kvalitu DUMů na starosti – dlouhodobě nechávají otázku věcné správnosti materiálu Mgr.Vaňka otevřenou a nechávají na čtenářích, zda věří spíše mým odborným znalostem nebo znalostem autora.
Přidat komentář
Vkládat komentáře může pouze registrovaný uživatel.
vloženo: 31. 03. 2010, 09:47:03
Srdečně zdravím autora i recenzenta/ku a dovoluji si upozornit na některé nesrovnalosti:
= pro výuku je třeba materiál upravit – nebo raději nepoužívat!