Materiál do výuky

Organická chemie

24. 2. 2009 základní vzdělávání
Autor
Mgr. Vlastimil Vaněk
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby
- žádné -

Anotace

Prezentace vymezuje pojem anorganické a organické chemie, uvádí základní vlastnosti uhlíku, druhy vzorců a vazeb v organických sloučeninách. Součástí učebního materiálu je pracovní list, který obsahuje úkoly z prezentace. Žáci je mohou řešit samostatně, ale doporučuji práci ve skupinách.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Pracovní list
35 kB
Dokument
Organická chemie - pracovní list.doc
Pracovní list
16.34 kB
Dokument
Organická chemie - pracovní list.odt
Prezentace
354.5 kB
Prezentace
Organická chemie.ppt
Prezentace
241.18 kB
Prezentace
Organická chemie.odp

Licence

Všechny materiály jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-SA.

Obsahuje
1x
Dokument
1x
Dokument
1x
Prezentace
1x
Prezentace

Hodnocení od uživatelů

Miroslav Melichar
31. 3. 2010, 09:47
Srdečně zdravím autora i recenzenta/ku a dovoluji si upozornit na některé nesrovnalosti:
- anorganická a organická chemie se přece neliší tím, že jedna je základem neživé přírody a druhá živé! Co třeba voda nebo volný kyslík?
- C sice dělá 4 vazby, ale neříkáme, že je "čtyřvazebný"
- Také neříkáme "úhrnné" vzorce, ale spíše souhrnné
- Sice říkáme, že jsou vzorce molekulové, ale to není totéž, co strukturní.
= pro výuku je třeba materiál upravit - nebo raději nepoužívat!
Martin Rusek
1. 4. 2010, 14:36
Opět pěkná prezentace, pane magistře. Musím ale souhlasit s kkolegou Melicharem ve výše zmíněných bodech. Zároveň panu kolegovi důrazně oponovat, materiál potřebuje upravit, ale po úpravě bude velmi pěkný.
Miroslav Melichar
3. 4. 2010, 10:23
Pane kolego Rusku, myslím, že učitelé od DUMů očekávají, že jsou věcně správné a že je mohou bez obav použít, aniž by je opravovali. Tuto základní podmínku bohužel materiály Mgr.Vaňka nesplňují. To, že jsou "pěkné" mi připomíná situaci, kdy jedna naše žákyně psala všechny písemky na 5, ale měla vždy nejlepší úpravu.
Asi se liší náš pohle na věc v tomto: Vy oceňujete Mgr.Vaňka jako aktivního zastánce školské reformy, který sice dělá drobné věcné chyby, ale myslí to dobře. Já to vidím tak, že učitel se musí snažit o maximální věcnou správnost (v reálné výuce se samozřejmě stane, že se přeřekne), pak teprve přijde to ostatní. Pan Mgr. Vaněk dělá zcela elementární chyby v materiálech, které má možnost si promyslet - na upozornění ny tyto chyby zpravidla nereaguje a neopravuje je zpětně. Přiznejme si navíc, že pokud by tyto chyby nedělal, tak by se ovtíarlo další pole k diskuzi - přiměřenost obsahu - viz diskutovaný příklad v materálu Karboxylové kyseliny.
Ovšem je třeba zdůraznit úlohu recenzenta/ky - recnzent/ka by měl/a přispívat aktivně ke kvalitě materiálu. Při dobré vzájemné spolupráci s autorem by zde právě recemzent/ka měl/a docílit, že píle Mgr. Vaňka vyústí v kvalitní výukové materiály, které budou moci učitelé bez obav a nutných úprav rovnou použít. Je také otázka, co vlastně dělají pracovníci VÚP, kteří mají kvalitu DUMů na starosti - dlouhodobě nechávají otázku věcné správnosti materiálu Mgr.Vaňka otevřenou a nechávají na čtenářích, zda věří spíše mým odborným znalostem nebo znalostem autora.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh učebního materiálu:

Prezentace

Druh interaktivity:

Kombinované

Cílová skupina:

Žák

Týká se jazyka:

Čeština