Statistika

Materiál byl publikován 27. 05. 2010 a od té doby byl 5558× zobrazen.

Další materiály
Hodnocení materiálu

Hodnocení materiálu

Hodnocení týmu rvp.cz
Naše hodnocení – 3/5
Hodnocení uživatelů
 
Průměrné hodnocení: 1,
počet hodnocení: 2.
Hodnotit materiály mohou pouze registrovaní uživatelé.
Statistika hodnocení
hodnocení: 5 zatím nikdo hodnocení: 4 zatím nikdo hodnocení: 3 zatím nikdo hodnocení: 2 zatím nikdo hodnocení: 1 2 uživatelé
 
Doporučit materiál

Jak citovat

CHUPÁČ, Aleš. Opakujeme si deriváty uhlovodíků. Metodický portál : Digitální učební materiály [online]. 27. 05. 2010, [cit. 2019-11-17]. Dostupný z WWW: <https://dum.rvp.cz/materialy/opakujeme-si-derivaty-uhlovodiku.html>. ISSN 1802-4785.

Licence

Creative Commons License

Všechny Digitální učební materiály jsou publikovány pod licencí Creative Commons.

Identifikátor materiálu 30817
Anotace

Pracovní list k opakování učiva o charakteristice a názvosloví derivátů uhlovodíků.

Autor

Mgr. Aleš Chupáč (Autor)

Jazyk Čeština
Očekávaný výstup

rozliší vybrané deriváty uhlovodíků, uvede jejich zdroje, vlastnosti a použitídalší materiály k tomuto očekávanému výstupu »

Speciální vzdělávací potřeby - žádné -
Klíčová slova

deriváty uhlovodíků

Druh učebního materiálu Pracovní list
Druh interaktivity Aktivita
Cílová skupina Žák
Stupeň a typ vzdělávání základní vzdělávání – druhý stupeň
Typická věková skupina 12 - 15 let
Celková velikost 92,61 kB
 

Soubory materiálu

V tomto seznamu se zobrazují soubory tvořící samotný učební materiál.
Do Úložiště jsou přijímány pouze materiály v běžně používaných formátech, ke kterým existují volně stažitelné prohlížeče.
 
 Název souboruPopisTyp souboruVelikost
stáhnoutNáhledOpakujeme si deriváty uhlovodiků.odtPracovní listOpenDocument textový dokument OpenDocument textový dokument24,00 kB
stáhnoutNáhledOpakujeme si deriváty uhlovodíků.docPracovní listDokument Microsoft Word Dokument Microsoft Word68,61 kB
Stáhnout komentáře materiálu jako RSS kanál

Komentáře

 
1. autor: PhDr. Martin Rusek, Ph.D.
vloženo: 07. 06. 2010, 14:08:23

Vážený pane kolego, oceňuji Váš přístup se zapojením křížovky. Dovolte mi však malou poznámku. Je opravdu nezbytné, aby žáci na základní škole operovali termíny jako je halogenderivát či hydroxylová funkční skupina apod.? Jednotlivé řádky Vaší křížovky mi nepřijdou dostatečně vyvážené. Rozhodně ale řádky 2, 4, 5 (možná chybí slůvko triviálně – u názvu kyseliny, 6 a 7 jsou ukázkou velice rozumně zvolených termínů.

2. autor: Mgr. Aleš Chupáč
vloženo: 15. 06. 2010, 18:34:50

Dobrý den, pane kolego (?), odpovídám na Váš dotaz: domnívám se (na základě zkušeností – praxe), že žák na základní škole by měl znát pojmy halogenderivát či hydroxylová funkční skupina. Vzhledem k tomu, že jste nejspíše opačného názoru, pak bych velmi rád znal důvody. Děkuji.

3. autor: PhDr. Martin Rusek, Ph.D.
vloženo: 17. 06. 2010, 13:15:48

Dobrý den, pane kolego, díky za odpověď. Přesně nerozumím, jak má praxe, tedy reálné učení, souviset s názorem na samotný obsah učiva. Můžu Vás poprosit o vysvětlení? Jsem velmi rád, že se ptáte na důvody mého nesouhlasu. V českém školství mezi učiteli panuje nešvar předimenzovávání výuky poznatky. Na nás je to měnit. Jistě svůj obor znáte, to je ovšem stránka obsahu. Mimo stránku technologickou do učitelova profilu spadá stránka pedagogická, v níž musí být nutně zahrnuta i schopnost povznést se nad poznatky a elementarizovat učivo. V RVP je přímo zmíněno, že učivo týkající se derivátů by se mělo vztahovat k v praxi významným alkoholům a karboxylovým kyselinám. Tím to ale, celkem rozumně, končí. Proto si myslím, že by postačili pouze zástupci jednotlivých derivátů, leč pojmy, o nichž se bavíme, v hodině můžou zaznít. Jít dál a zkoušet tuto kategorizaci vede opět k dalšímu prohlubování propasti mezi chemii, kterou se žáci učí a životem. Nebo máte jiný názor?

4. autor: Mgr. Aleš Chupáč
vloženo: 18. 06. 2010, 23:06:22

Dobrý den, naše debata by asi byla trochu širšího charakteru, nejlépe však osobní, mám pocit, že jste z Prahy- souhlasí? (dle sborníku z konference v HK z minulého roku), nicméně monžá lépe alespoň mailem, vyhovuje Vám tato komunikace? Zdraví Aleš Chupáč

Přidat komentář

Vkládat komentáře může pouze registrovaný uživatel.