Jedná se o netradiční způsob opakování základních poznatků o prvcích a skupinách periodické tabulky.
Ve dvou hodinách je možné doplnit a rozšířit znalosti jednotlivců značně soutěživou formou, zároveň dochází k prohlubování spolupráce mezi žáky ve skupině. Výsledkem není pouze prozkoušení znalostí a dovedností z oblasti chemie, ale navíc i řešení zajímavé úlohy detektivního rázu, které využívá logiku, schopnost analýzy, syntézy a dedukce.
Jde o poměrně variabilní hodiny. Jejich provedení závisí na organizačních schopnostech učitele. Jako dodatek jsou připojené výsledky jednotlivých úkolů, které je vhodné mít při ruce pro opravování - kontrola a vydávání úkolů probíhá daleko rychleji a přehledněji.
Obchodní názvy: Na jednu stranu do chemie patří, na druhou jde o reklamu. Učitel/ka zmíní Ajatin ve třídě - autor uvede Ajatin V DUMu nebo v učebnici: To druhé už je trochu na pováženou jako reklama na jednu značku výrobku. Ale jistě patří do výuky třeba Aspirin. Jde i o to, aby těch značek nebylo moc i na učitele a na žáky. Ani já zpaměti běžně neřeknu složení Ajatinu nebo Jodisolu, i když jsem si jistý, že Ajatin není jodová tinktura. Nemělo by to jít tak daleko, že učitel dělá v zájmu atraktivity učiva chyby. A pak - zde to skoro vypadá, že bychom měli žáčky zkoušet, zda Ajatin obsahuje jód nebo bróm, tak to jistě taky končit nemá.
Váš komentář
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
ZEMKOVÁ, Renata. Opakování prvků a skupin pro 8. ročník ZŠ. Metodický portál: Materiály do výuky [online]. 01. 12. 2011, [cit. 2024-10-20]. Dostupný z WWW: <https://dum.rvp.cz/materialy/opakovani-prvku-a-skupin-pro-8-rocnik-zs.html>. ISSN 1802-4785.