Jedná se o netradiční způsob opakování základních poznatků o prvcích a skupinách periodické tabulky.
Ve dvou hodinách je možné doplnit a rozšířit znalosti jednotlivců značně soutěživou formou, zároveň dochází k prohlubování spolupráce mezi žáky ve skupině. Výsledkem není pouze prozkoušení znalostí a dovedností z oblasti chemie, ale navíc i řešení zajímavé úlohy detektivního rázu, které využívá logiku, schopnost analýzy, syntézy a dedukce.
Jde o poměrně variabilní hodiny. Jejich provedení závisí na organizačních schopnostech učitele. Jako dodatek jsou připojené výsledky jednotlivých úkolů, které je vhodné mít při ruce pro opravování - kontrola a vydávání úkolů probíhá daleko rychleji a přehledněji.
Pane doktore, promiňte pauzu, na tento materiál jsem se nepodíval. Jsem rád, že jsme se shodli na unepotřebností toho rozboru. Jsem přeci jen na ZŠ. Co se obchodních názvů týče, nesouhlasím s Vámi :) Všechny ty Sava, Krtky a taky Ajatin můžou posunout dojem z hodiiny tam, že je to přecejen něco o životě kolem mě - žáka. Kdo ví, který z žáků při tom pojmu zbystří a odmění naši hodinu zvýšenou pozorností? :)
Váš komentář
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
ZEMKOVÁ, Renata. Opakování prvků a skupin pro 8. ročník ZŠ. Metodický portál: Materiály do výuky [online]. 01. 12. 2011, [cit. 2024-10-20]. Dostupný z WWW: <https://dum.rvp.cz/materialy/opakovani-prvku-a-skupin-pro-8-rocnik-zs.html>. ISSN 1802-4785.