Domů > Materiály do výuky > základní vzdělávání > Opakování prvků a skupin pro 8. ročník ZŠ
Materiál do výuky

Opakování prvků a skupin pro 8. ročník ZŠ

1. 12. 2011 základní vzdělávání
Autor
Mgr. Renata Zemková
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby
- žádné -

Anotace

Jedná se o netradiční způsob opakování základních poznatků o prvcích a skupinách periodické tabulky. Ve dvou hodinách je možné doplnit a rozšířit znalosti jednotlivců značně soutěživou formou, zároveň dochází k prohlubování spolupráce mezi žáky ve skupině. Výsledkem není pouze prozkoušení znalostí a dovedností z oblasti chemie, ale navíc i řešení zajímavé úlohy detektivního rázu, které využívá logiku, schopnost analýzy, syntézy a dedukce. Jde o poměrně variabilní hodiny. Jejich provedení závisí na organizačních schopnostech učitele. Jako dodatek jsou připojené výsledky jednotlivých úkolů, které je vhodné mít při ruce pro opravování - kontrola a vydávání úkolů probíhá daleko rychleji a přehledněji.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Pracovní list
138 kB
Dokument
Detektivka.doc
Řešení
163.5 kB
Dokument
Řešení.doc

Licence

Všechny materiály jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-SA.

Obsahuje
2x
Dokument

Hodnocení od uživatelů

Miroslav Melichar
4. 1. 2012, 10:15
Pane kolego, už si zvykám na to, že kritika věcných chyb je vnímána jako znevažování práce těch, kteří mají zájem aktivně budovat novou a lepší školu. Nás pár, kteří případné věcné chyby vidí, by se mělo někam schovat a tam se nad sebou zamyslet.
Uvedu svou připomínku tedy jinak (byl jsem líný dlouze psát): Je opravdu v pořádku, když výukový materiál požaduje po žákovi ZŠ, aby posoudil, zda je pravda, že roztok bromu se používá jako ajatin? Nebo snad namítnete, že DUM se na tohle vůbec neptá? Já to vnímám, že ano. Je vůbec v pořádku, aby takto ve výukovém materiálu vystupovala jakákoliv obchodní značka konkrétního výrobku? Já bych prostě slovo ajatin vynechal, vůbec jsem původně nemířil k tomu podrobně rozebírat složení ajatinu.
Jinak jen poznamenám: Text DUMu zůstává přestuto rozsáhlou diskuzi nezměněn (a asi zůstane).

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh učebního materiálu:

Pracovní list

Druh interaktivity:

Aktivita

Cílová skupina:

Žák

Týká se jazyka:

Čeština