Jedná se o netradiční způsob opakování základních poznatků o prvcích a skupinách periodické tabulky.
Ve dvou hodinách je možné doplnit a rozšířit znalosti jednotlivců značně soutěživou formou, zároveň dochází k prohlubování spolupráce mezi žáky ve skupině. Výsledkem není pouze prozkoušení znalostí a dovedností z oblasti chemie, ale navíc i řešení zajímavé úlohy detektivního rázu, které využívá logiku, schopnost analýzy, syntézy a dedukce.
Jde o poměrně variabilní hodiny. Jejich provedení závisí na organizačních schopnostech učitele. Jako dodatek jsou připojené výsledky jednotlivých úkolů, které je vhodné mít při ruce pro opravování - kontrola a vydávání úkolů probíhá daleko rychleji a přehledněji.
Ano, jodisol funguje. Pěkným důkazem je i kápnutí jodisolu na papírový kapesník. S ajatinem se opravdu vloudila chybička. Pokud jde o komentář kolegy Melichara, nemyslím si, že zrovna roztok ajatinu je vhodné hlouběji rozebírat.
Váš komentář
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
ZEMKOVÁ, Renata. Opakování prvků a skupin pro 8. ročník ZŠ. Metodický portál: Materiály do výuky [online]. 01. 12. 2011, [cit. 2024-09-27]. Dostupný z WWW: <https://dum.rvp.cz/materialy/opakovani-prvku-a-skupin-pro-8-rocnik-zs.html>. ISSN 1802-4785.