Aktualizovaná verze materiálu (2021) je určena jako podpora vyučování témat týkajících se obyvatelstva, afrických regionů, nebo jako případová studie k problému nekontrolovaného růstu populace. Hlavním cílem je schopnost sestavit vzorec přirozeného přírůstku obyvatelstva a sledovat tuto veličinu (včetně natality a mortality) na příkladu Nigeru, který patří k nejchudším státům světa (porovnání s ČR). Druhým cílem je podpořit schopnost žáků vytvořit jednoduchý spojnicový graf, s porozuměním v něm číst a vyvozovat závěry. Aktivita obsahuje i jednoduchý úkol CLIL v podobě překladu významu klíčových pojmů pro porovnání států a vyhledávání informací na stránkách v angličtině.
Primárně je určený pro úroveň střední školy, ale dobře může fungovat i v nejvyšších ročnících základní školy.
Časově je třeba počítat se dvěma vyučovacími jednotkami, které nemusí nutně následovat za sebou.
K práci je nutný přístup k počítači. Možné je dle zvážení učitele pracovat v menších skupinách.