- Předškolní vzdělávání
- Základní vzdělávání
- Základní umělecké vzdělávání
- Speciální vzdělávání
- Gymnaziální vzdělávání
- Odborné vzdělávání
- Jazykové vzdělávání
- Neformální vzdělávání
Molekuly a chemické sloučeniny
Materiál byl publikován 24. 02. 2009 a od té doby byl 10333× zobrazen.
Hodnocení materiálu
Hodnocení týmu rvp.cz

Hodnocení uživatelů
počet hodnocení: 1.
Statistika hodnocení





Jak citovat
Licence

Všechny Digitální učební materiály jsou publikovány pod licencí Creative Commons.
Anotace | Prezentace vymezuje pojmy molekula a chemická sloučenina, klade důraz na čtení a určení počtu molekul, atomů v molekule a prvků ve sloučenině. Součástí učebního materiálu je pracovní list s autoevaluací, který je součástí žákovského portfolia. Žáci ho mohou vyplňovat individuálně, doporučuji však práci ve skupinách. |
---|---|
Autor | Mgr. Vlastimil Vaněk (Autor) |
Jazyk | Čeština |
Očekávaný výstup | rozlišuje chemické prvky a chemické sloučeniny a pojmy užívá ve správných souvislostechdalší materiály k tomuto očekávanému výstupu » |
Speciální vzdělávací potřeby | - žádné - |
Klíčová slova | molekula, chemická sloučenina, počet atomů v molekule, počet prvků ve sloučenině |
Druh učebního materiálu | Pracovní list |
Druh interaktivity | Aktivita |
Cílová skupina | Žák |
Stupeň a typ vzdělávání | základní vzdělávání – druhý stupeň |
Typická věková skupina | 12 - 15 let |
Celková velikost | 229,92 kB |
V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „Napište nám“.
Napište nám
|
Soubory materiálu
Do Úložiště jsou přijímány pouze materiály v běžně používaných formátech, ke kterým existují volně stažitelné prohlížeče.
Název souboru | Popis | Typ souboru | Velikost |
---|
stáhnout | Náhled | Molekuly a chemické s loučeniny II..odp | Prezentace | ![]() | 27,36 kB |
stáhnout | Náhled | Molekuly a chemické s loučeniny II..ppt | Prezentace | ![]() | 67,58 kB |
stáhnout | Náhled | Molekuly a chemické s loučeniny-pracovní l.doc | Pracovní list k prezentaci | ![]() | 34,82 kB |
stáhnout | Náhled | Molekuly a chemické s loučeniny-pracovní l.odt | Pracovní list k prezentaci | ![]() | 15,95 kB |
stáhnout | Náhled | Molekuly a chemické s loučeniny.odp | Prezentace | ![]() | 24,31 kB |
stáhnout | Náhled | Molekuly a chemické s loučeniny.ppt | Prezentace | ![]() | 59,90 kB |
Komentáře
vloženo: 20. 03. 2009, 09:45:58
Děkujeme za upozornění na nesrovnalosti. Oslovili jsme autora, aby případné chyby opravil. Přesto si neodpustím komentář k Vašemu zhodnocení recenzentské práce. Myslím, že jste volil ne příliš vhodná slova, která se za zpětnou vazbu rozhodně považovat nedají. Každý člověk je omylný a může se stát, že něco přehlédne. V tomto případě jste tu vy uživatelé, kteří v rámci slušnosti mohou pomoci a s využitím komunitního prostředí korigovat a opravit případné nedostatky.
vloženo: 23. 03. 2009, 08:26:07
Pane Křižko, děkuji za reakci na mojí kritiku – ostrá slova jsem volil proto, že jsem stále přesvědčen, že odborný obsah vůbec žádnou recencí neprošel – jinými slovy recenzenti nemají za úkol hodnotit obsahovou správnost příspěvku, ale jen formu. Tomu odpovídá i fakt, že znovu oslovíte autora, ale ne recenzenty nebo nezadáte novou odbornou recenzi.
vloženo: 23. 03. 2009, 10:36:38
Dobrý den, ráda Vám upřesním funkci a povinnosti recenzenta dum. Recenzent digitálních učebních materiálů odpovídá za obsahovou správnost materiálu v souladu s RVP a dodržování autorských práv. V tomto případě došlo k pochybení a v brzké době bude materiál na Váš podnět upraven. Hezký den.
vloženo: 23. 03. 2009, 10:53:27
Dobrý den. Je zajímavé, že spojujete svůj problém s reformou právě s tímto nepovedeným DUMem. Ano, aktivizační formy učení jsou jednou, nikoli jedinou věcí, kterou recenzent sleduje. Tento DUM vykazuje problémy v obsahové části. Ale chápu-li to správně, za kvalitu materiálu neručí jen recenzent, ale i autor DUMu. Podle všeho chybu udělali oba. Proto pořád nerozumím Vaší námitce. Recenzent byl samozřejmě také na chyby upozorněn a námitky přijal jako opodstaněné.
vloženo: 23. 03. 2009, 20:42:47
Budu se snažit se vložit do Vaší debaty – pokud jsem dobře pochopil smysl DUM a práci recenzentů, měl by výsledek odpovídat trochu vyšším kritériím, jak v oblasti znalostí autora, tak v kvalitě práce recenzenta. Přijde mi, že by se pak mohlo stát, že se nikdo neozve a materiál bude vypuštěn v té podobě, v jaké je. Potom však ztrácí kontrola a recenze smysl, protože je příliš velká a nehomogenní distribuce chyb podle toho, kdo je autorem a kdo recenzentem. Některé fakta samozřejmě mohou být překlepy, ale bavíme se o úrovni základní školy, kdy snad o správnosti faktů (vzhledem k jejich náročnosti) diskutovat nelze. Lze samozřejmě zjednodušovat. Ze svých občasných návštěv fóra si nemůžu dělat obrázek o tom, které materiály a jak příliš vybočují v počtu chyb, to je samozřejmě starost jednotlivých koordinátorů. Můj dojem je ten, že uvedené chyby by neměli vzbuzovat nějakou neadekvátní hysterii, ale ani zvlášť bohorovný klid.
vloženo: 24. 03. 2009, 10:09:13
Reagoval jsem jinde na tomto serveru v diskusi pod blogovým příspěvkem
vloženo: 24. 03. 2009, 10:25:55
Dobrý den, nerad bych vzbudil dojem, že nám je jedno jakou kvalitu DUMy mají. Myslím, že to je věc, na které musíme velmi zapracovat. V současné chvíli například připravujeme manuál pro recenzenty, který by měl obsahovat i určená kritéria kvality, kterými se budou recenzenti řídit. Podobná „příručka“ bude nabídnuta i autorum, tak aby se orientovali v tom, co je kvalitní DUM. Proto i moje reakce, která míří nejen na recenenty, což je náš díl práce, ale i na autory, kteří musí sami na kvalitě DUMů pracovat.
vloženo: 24. 03. 2009, 20:04:26
To je výborná zpráva! Sem s tou příručkou, a co nejdříve, prosím… :-) Děkuji a držím palce. PS: pozor na shodu přísudku s podmětem…
vloženo: 01. 04. 2009, 15:20:57
Dobrý den, děkujeme za upozornění. Chybné soubory byly nahrazeny.
Přidat komentář
Vkládat komentáře může pouze registrovaný uživatel.
vloženo: 18. 03. 2009, 13:33:02
Z celkových 8 obrázků prezentace jsou 4 chybné: obr. 3: nelze říci, že „sloučenina je částice…“ obr. 4: P2O5 není složení molekul příslušného oxidu obr. 5: ze 3 uvedených sloučenin 2 netvoří molekuly obr. 7: opět ze 3 uvedených látek 2 netvoří molekuly Nechci shazovat autora – v rámic snyhy o přehlednost se někdy vnbucuje zjednodušení, ale co zde děali recenzenti? Jsou snad slepí? Nebo příspěvky recenzují lidé bez znalosti konkrétního oboru?