Statistika

Materiál byl publikován 24. 02. 2009 a od té doby byl 9362× zobrazen.

Další materiály
Hodnocení materiálu

Hodnocení materiálu

Hodnocení týmu rvp.cz
Naše hodnocení – 3/5
Hodnocení uživatelů
 
Průměrné hodnocení: 1,
počet hodnocení: 1.
Hodnotit materiály mohou pouze registrovaní uživatelé.
Statistika hodnocení
hodnocení: 5 zatím nikdo hodnocení: 4 zatím nikdo hodnocení: 3 zatím nikdo hodnocení: 2 zatím nikdo hodnocení: 1 1 uživatel
 
Doporučit materiál

Jak citovat

VANĚK, Vlastimil. Molekuly a chemické sloučeniny. Metodický portál : Digitální učební materiály [online]. 24. 02. 2009, [cit. 2019-11-17]. Dostupný z WWW: <https://dum.rvp.cz/materialy/molekuly-a-chemicke-slouceniny.html>. ISSN 1802-4785.

Licence

Creative Commons License

Všechny Digitální učební materiály jsou publikovány pod licencí Creative Commons.

Identifikátor materiálu 40687
Anotace

Prezentace vymezuje pojmy molekula a chemická sloučenina, klade důraz na čtení a určení počtu molekul, atomů v molekule a prvků ve sloučenině. Součástí učebního materiálu je pracovní list s autoevaluací, který je součástí žákovského portfolia. Žáci ho mohou vyplňovat individuálně, doporučuji však práci ve skupinách.

Autor

Mgr. Vlastimil Vaněk (Autor)

Jazyk Čeština
Očekávaný výstup

rozlišuje chemické prvky a chemické sloučeniny a pojmy užívá ve správných souvislostechdalší materiály k tomuto očekávanému výstupu »

Speciální vzdělávací potřeby - žádné -
Klíčová slova

molekula, chemická sloučenina, počet atomů v molekule, počet prvků ve sloučenině

Druh učebního materiálu Pracovní list
Druh interaktivity Aktivita
Cílová skupina Žák
Stupeň a typ vzdělávání základní vzdělávání – druhý stupeň
Typická věková skupina 12 - 15 let
Celková velikost 229,92 kB
 

Soubory materiálu

V tomto seznamu se zobrazují soubory tvořící samotný učební materiál.
Do Úložiště jsou přijímány pouze materiály v běžně používaných formátech, ke kterým existují volně stažitelné prohlížeče.
 
 Název souboruPopisTyp souboruVelikost
stáhnoutNáhledMolekuly a chemické s loučeniny II..odpPrezentaceOpenDocument prezentace OpenDocument prezentace27,36 kB
stáhnoutNáhledMolekuly a chemické s loučeniny II..pptPrezentacePrezentace Microsoft Powerpoint Prezentace Microsoft Powerpoint67,58 kB
stáhnoutNáhledMolekuly a chemické s loučeniny-pracovní l.docPracovní list k prezentaciDokument Microsoft Word Dokument Microsoft Word34,82 kB
stáhnoutNáhledMolekuly a chemické s loučeniny-pracovní l.odtPracovní list k prezentaciOpenDocument textový dokument OpenDocument textový dokument15,95 kB
stáhnoutNáhledMolekuly a chemické s loučeniny.odpPrezentaceOpenDocument prezentace OpenDocument prezentace24,31 kB
stáhnoutNáhledMolekuly a chemické s loučeniny.pptPrezentacePrezentace Microsoft Powerpoint Prezentace Microsoft Powerpoint59,90 kB
Stáhnout komentáře materiálu jako RSS kanál

Komentáře

 
1. autor: Miroslav Melichar
vloženo: 18. 03. 2009, 13:33:02

Z celkových 8 obrázků prezentace jsou 4 chybné: obr. 3: nelze říci, že „sloučenina je částice…“ obr. 4: P2O5 není složení molekul příslušného oxidu obr. 5: ze 3 uvedených sloučenin 2 netvoří molekuly obr. 7: opět ze 3 uvedených látek 2 netvoří molekuly Nechci shazovat autora – v rámic snyhy o přehlednost se někdy vnbucuje zjednodušení, ale co zde děali recenzenti? Jsou snad slepí? Nebo příspěvky recenzují lidé bez znalosti konkrétního oboru?

2. autor: MgA. Lukáš Križko
vloženo: 20. 03. 2009, 09:45:58

Děkujeme za upozornění na nesrovnalosti. Oslovili jsme autora, aby případné chyby opravil. Přesto si neodpustím komentář k Vašemu zhodnocení recenzentské práce. Myslím, že jste volil ne příliš vhodná slova, která se za zpětnou vazbu rozhodně považovat nedají. Každý člověk je omylný a může se stát, že něco přehlédne. V tomto případě jste tu vy uživatelé, kteří v rámci slušnosti mohou pomoci a s využitím komunitního prostředí korigovat a opravit případné nedostatky.

3. autor: Miroslav Melichar
vloženo: 23. 03. 2009, 08:26:07

Pane Křižko, děkuji za reakci na mojí kritiku – ostrá slova jsem volil proto, že jsem stále přesvědčen, že odborný obsah vůbec žádnou recencí neprošel – jinými slovy recenzenti nemají za úkol hodnotit obsahovou správnost příspěvku, ale jen formu. Tomu odpovídá i fakt, že znovu oslovíte autora, ale ne recenzenty nebo nezadáte novou odbornou recenzi.

4. autor: Bc. et Bc. Tereza Hubená, DiS.
vloženo: 23. 03. 2009, 10:36:38

Dobrý den, ráda Vám upřesním funkci a povinnosti recenzenta dum. Recenzent digitálních učebních materiálů odpovídá za obsahovou správnost materiálu v souladu s RVP a dodržování autorských práv. V tomto případě došlo k pochybení a v brzké době bude materiál na Váš podnět upraven. Hezký den.

5. autor: MgA. Lukáš Križko
vloženo: 23. 03. 2009, 10:53:27

Dobrý den. Je zajímavé, že spojujete svůj problém s reformou právě s tímto nepovedeným DUMem. Ano, aktivizační formy učení jsou jednou, nikoli jedinou věcí, kterou recenzent sleduje. Tento DUM vykazuje problémy v obsahové části. Ale chápu-li to správně, za kvalitu materiálu neručí jen recenzent, ale i autor DUMu. Podle všeho chybu udělali oba. Proto pořád nerozumím Vaší námitce. Recenzent byl samozřejmě také na chyby upozorněn a námitky přijal jako opodstaněné.

6. autor: Mgr. Adam Schröfel
vloženo: 23. 03. 2009, 20:42:47

Budu se snažit se vložit do Vaší debaty – pokud jsem dobře pochopil smysl DUM a práci recenzentů, měl by výsledek odpovídat trochu vyšším kritériím, jak v oblasti znalostí autora, tak v kvalitě práce recenzenta. Přijde mi, že by se pak mohlo stát, že se nikdo neozve a materiál bude vypuštěn v té podobě, v jaké je. Potom však ztrácí kontrola a recenze smysl, protože je příliš velká a nehomogenní distribuce chyb podle toho, kdo je autorem a kdo recenzentem. Některé fakta samozřejmě mohou být překlepy, ale bavíme se o úrovni základní školy, kdy snad o správnosti faktů (vzhledem k jejich náročnosti) diskutovat nelze. Lze samozřejmě zjednodušovat. Ze svých občasných návštěv fóra si nemůžu dělat obrázek o tom, které materiály a jak příliš vybočují v počtu chyb, to je samozřejmě starost jednotlivých koordinátorů. Můj dojem je ten, že uvedené chyby by neměli vzbuzovat nějakou neadekvátní hysterii, ale ani zvlášť bohorovný klid.

7. autor: PhDr. Ondřej Neumajer, Ph.D.
vloženo: 24. 03. 2009, 10:09:13

Reagoval jsem jinde na tomto serveru v diskusi pod blogovým příspěvkem

8. autor: MgA. Lukáš Križko
vloženo: 24. 03. 2009, 10:25:55

Dobrý den, nerad bych vzbudil dojem, že nám je jedno jakou kvalitu DUMy mají. Myslím, že to je věc, na které musíme velmi zapracovat. V současné chvíli například připravujeme manuál pro recenzenty, který by měl obsahovat i určená kritéria kvality, kterými se budou recenzenti řídit. Podobná „příručka“ bude nabídnuta i autorum, tak aby se orientovali v tom, co je kvalitní DUM. Proto i moje reakce, která míří nejen na recenenty, což je náš díl práce, ale i na autory, kteří musí sami na kvalitě DUMů pracovat.

9. autor: PhDr. Jan Voda
vloženo: 24. 03. 2009, 20:04:26

To je výborná zpráva! Sem s tou příručkou, a co nejdříve, prosím… :-) Děkuji a držím palce. PS: pozor na shodu přísudku s podmětem…

10. autor: Bc. et Bc. Tereza Hubená, DiS.
vloženo: 01. 04. 2009, 15:20:57

Dobrý den, děkujeme za upozornění. Chybné soubory byly nahrazeny.

Přidat komentář

Vkládat komentáře může pouze registrovaný uživatel.