Materiály do výuky základní vzdělávání Materiály pro rozvoj dovednosti řešit matematické problémy pro žáky ZŠ – I
Materiál do výuky

Materiály pro rozvoj dovednosti řešit matematické problémy pro žáky ZŠ – I

6. 11. 2025
Autor
Ing. Jana Hrovatitschová
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Materiál pro vzdělávání žáků 2. stupně v oblasti matematika lišící se od běžně pojaté formy vyučování. Hlavním rozdílem je, jakým způsobem je látka dětem předávána, jak spolupracují, jaké se jim pokládají otázky (otázky zaměřené primárně na metakognitivní znalosti a metakognitivní monitorování) a zda jsou nucené pracovat samy, případně ve dvojicích. Přílohou je pracovní list na opakování učiva postupného poměru.

Časový plán úlohy je 10 minut samostatné práce, společné vyhodnocení 5 minut, na tvorbu vlastní úlohy 10 minut pro samostatnou práci. Časová náročnost s může lišit v závislosti na typu a velikosti skupiny.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Pracovní list
546.95 kB
PDF
Les.pdf

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.

Obsahuje
1x
PDF
Komentář recenzenta

Během společné kontroly je vhodné, aby žáci diskutovali o krocích, ve kterých si nebyli jistí. Při realizaci je vhodné první stranu pracovního listu tisknout jednostranně, aby žáci nemuseli obracet list ke čtení zadání, ale mohli si oba listy položit před sebe. Zbylé strany mohou být vytištěny oboustranně. Daná příprava je založena na mezipředmětových vztazích a vychází z procentuálního zastoupení stromů v ČR vycházejících ze Zprávy o stavu lesa a lesního hospodářství České republiky v roce 2008. Tato data však lze velmi jednoduše aktualizovat.

V rámci rozvíjení Klíčové kompetence k řešení problémů – reflektuje osobní a společné problémy s ohledem na různé perspektivy navrhovaných řešení – lze využít následující vzdělávací strategii učitele:

- podporuji reflexi vlastních reakcí a srovnání s reakcemi ostatních.

Žádoucí jsou tyto projevy aktivity žáka:

- vyvozuje ze svých zjištění závěry a aplikuje je do praxe;

- argumentuje a relevantně obhajuje vhodné řešení.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

skupina žáků, jednotliví žáci

Rozsah výuky:

část vyučovací hodiny

Využití v rámci vyučovací hodiny:

hodnocení, procvičování, motivace

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.