Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Během společné kontroly je vhodné, aby žáci diskutovali o krocích, ve kterých si nebyli jistí. Při realizaci je vhodné první stranu pracovního listu tisknout jednostranně, aby žáci nemuseli obracet list ke čtení zadání, ale mohli si oba listy položit před sebe. Zbylé strany mohou být vytištěny oboustranně. Daná příprava je založena na mezipředmětových vztazích a vychází z procentuálního zastoupení stromů v ČR vycházejících ze Zprávy o stavu lesa a lesního hospodářství České republiky v roce 2008. Tato data však lze velmi jednoduše aktualizovat.
V rámci rozvíjení Klíčové kompetence k řešení problémů – reflektuje osobní a společné problémy s ohledem na různé perspektivy navrhovaných řešení – lze využít následující vzdělávací strategii učitele:
- podporuji reflexi vlastních reakcí a srovnání s reakcemi ostatních.
Žádoucí jsou tyto projevy aktivity žáka:
- vyvozuje ze svých zjištění závěry a aplikuje je do praxe;
- argumentuje a relevantně obhajuje vhodné řešení.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.


Národní pedagogický institut České republiky © 2025