Materiály do výuky základní vzdělávání Materiály pro rozvoj dovednosti řešit matematické problémy pro žáky 7. tříd – II
Materiál do výuky

Materiály pro rozvoj dovednosti řešit matematické problémy pro žáky 7. tříd – II

24. 10. 2025
Autor
Mgr. Kamil Kopeček
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Materiál je zaměřen na podporu schopnosti řešení problémů ve vyučovacím předmětu matematika – užití nepřímé úměrnosti a společné práce. Je navržen tak, aby bezprostředně souvisel s každodenními situacemi a prohluboval v žácích jejich matematické kompetence.

Materiál je určen pro žáky 7. tříd, dobře se uplatní také pro žáky vyšších ročníků. Řešení příkladů je koncipováno dle úrovně a znalostí žáků (např. je-li doplněno o opakování látky) na jednu až dvě vyučovací hodiny.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Pracovní list
466.46 kB
PDF
Robouklid.pdf
Pracovní list
476.79 kB
PDF
Nesnaze_s_trojclenkou.pdf

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.

Obsahuje
2x
PDF
Komentář recenzenta

Příprava je navržená tak, aby si žáci mohli zvolit libovolnou metodu řešení. Práce s příklady vede žáky k přemýšlení nad problémem. Žáky učí pracovat s chybou, chybu rozeznat a upravit řešení příkladu tak, aby vedl k vyřešení problému.

V rámci rozvíjení Klíčové kompetence komunikační – vyjadřování – lze využít následující vzdělávací strategii učitele:

- při podpoře a hodnocení vyjadřování žáků se neorientuji pouze na obsah jejich sdělení, ale také na jeho výstižnost;

- během výuky pokládám dostatečné množství otevřených otázek, které podněcuje žáky k přemýšlení a hlubší argumentaci;

- využívá techniku vzájemného tutorství, v rámci které si žáci vysvětlují nový koncept či jiné učivo navzájem.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

skupina žáků, jednotliví žáci

Rozsah výuky:

vyučovací hodina

Využití v rámci vyučovací hodiny:

hodnocení, procvičování, motivace

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.