Materiál je určen k procvičení logického uvažování. Zahajuje sadu materiálů zaměřených na matematickou logiku a výroky. Jeho charakter a význam je čistě motivační, je vhodný jako úvod do problematiky. Dá se dobře využít k rozdávání jedniček za aktivitu a tím zvyšovat zájem žáků o matematiku. Jedná se převážně o úlohy známé, aby ani s nastupující generací neupadly v zapomnění. Některé úlohy jsou pro žáky středních škol snadné, ale pokud nebude při řešení rozhodující rychlost, mají šanci i slabší žáci, což je z hlediska motivace důležité.
Výuka matematiky na 4-letém G je tradičně zahajována úvodem do matematické logiky. Tento DUM se k tomuto tématu nevztahuje a na matematickou logiku se odvolává omylem.
Matematická logika je název jedné z částí matematiky jako např. algebra či geometrie. Právě v matematice bychom měli očekávat přesné vyjadřování. Samozřejmě, že matematické úlohy jsou "logické", to ale neznamená, že jde vždy o matematickou logiku
Pane Procházko, jakým právem Vy jste napsal 2 komentáře, jestli je to dovoleno jen zkušeným autorům DUMek? Zde doporučuji najít si heslo "matematická logika" třeba ve Wikipedii a posoudit správnost mé připomínky.
Materiál lze ve výuce dobře použít, rozvíjí logické myšlení a má motivační charakter, ale může být použit i v úvodu zcela jiných kapitol učiva než matematické logiky - žádný přímý vztah k ní nemá.
Abych se vyjádřila podobně, nechci hodnotit vhodnost materiálu k matematické logice.
Rozhodně se mi ale líbil. Jak napsala autorka v anotaci - "může zvyšovat zájem žáků o matematiku ... některé úlohy dávají šanci i slabším žákům, což je z hlediska motivace důležité". Aktivní zapojení žáků, jejich pozornost, nutnost zamyslet se ...
Váš komentář
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.