Statistika

Materiál byl publikován 31. 03. 2014 a od té doby byl 3365× zobrazen.

Další materiály
Hodnocení materiálu

Hodnocení materiálu

Hodnocení týmu rvp.cz
Naše hodnocení – 4/5
Hodnocení uživatelů
 
Průměrné hodnocení: 4,
počet hodnocení: 2.
Hodnotit materiály mohou pouze registrovaní uživatelé.
Statistika hodnocení
hodnocení: 5 zatím nikdo hodnocení: 4 2 uživatelé hodnocení: 3 zatím nikdo hodnocení: 2 zatím nikdo hodnocení: 1 zatím nikdo
 
Doporučit materiál

Jak citovat

WOLFOVÁ, Markéta. Logika – úvodní motivační příklady. Metodický portál : Digitální učební materiály [online]. 31. 03. 2014, [cit. 2019-10-24]. Dostupný z WWW: <https://dum.rvp.cz/materialy/logika-uvodni-motivacni-priklady.html>. ISSN 1802-4785.

Licence

Creative Commons License

Všechny Digitální učební materiály jsou publikovány pod licencí Creative Commons.

Identifikátor materiálu 58266
Anotace

Materiál je určen k procvičení logického uvažování. Zahajuje sadu materiálů zaměřených na matematickou logiku a výroky. Jeho charakter a význam je čistě motivační, je vhodný jako úvod do problematiky. Dá se dobře využít k rozdávání jedniček za aktivitu a tím zvyšovat zájem žáků o matematiku. Jedná se převážně o úlohy známé, aby ani s nastupující generací neupadly v zapomnění. Některé úlohy jsou pro žáky středních škol snadné, ale pokud nebude při řešení rozhodující rychlost, mají šanci i slabší žáci, což je z hlediska motivace důležité.

Autor

Markéta Wolfová (Autor)

Jazyk Čeština
Očekávaný výstup

zdůvodňuje svůj postup a ověřuje správnost řešení problémudalší materiály k tomuto očekávanému výstupu »

Speciální vzdělávací potřeby - žádné -
Klíčová slova

matematická logika, logická úloha, hlavolamlogi­ka

Druh učebního materiálu Prezentace
Druh interaktivity Aktivita
Cílová skupina Žák
Stupeň a typ vzdělávání gymnaziální vzdělávání
Typická věková skupina 16 - 19 let
Celková velikost 814,59 kB
 

Soubory materiálu

V tomto seznamu se zobrazují soubory tvořící samotný učební materiál.
Do Úložiště jsou přijímány pouze materiály v běžně používaných formátech, ke kterým existují volně stažitelné prohlížeče.
 
 Název souboruPopisTyp souboruVelikost
stáhnoutNáhled01logicke_ulohy.odpPrezentaceOpenDocument prezentace OpenDocument prezentace388,62 kB
stáhnoutNáhled01logicke_ulo­hy.pptxPrezentacePrezentace Microsoft Powerpoint Prezentace Microsoft Powerpoint425,97 kB
Stáhnout komentáře materiálu jako RSS kanál

Komentáře

 
1. autor: Miroslav Melichar
vloženo: 03. 04. 2014, 21:34:07

Výuka matematiky na 4-letém G je tradičně zahajována úvodem do matematické logiky. Tento DUM se k tomuto tématu nevztahuje a na matematickou logiku se odvolává omylem.

Matematická logika je název jedné z částí matematiky jako např. algebra či geometrie. Právě v matematice bychom měli očekávat přesné vyjadřování. Samozřejmě, že matematické úlohy jsou „logické“, to ale neznamená, že jde vždy o matematickou­ logiku

2. autor: Miloslav Procházka, Dis.
vloženo: 10. 04. 2014, 16:52:26

Mohl bych poprosit pana Melichara, aby nám dal odkaz na  nějakou vlastní DUMku. Rádi se všichni poučíme.

Děkuji

 

 

3. autor: Miroslav Melichar
vloženo: 10. 04. 2014, 18:25:41

Pane Procházko, jakým právem Vy jste napsal 2 komentáře, jestli je to dovoleno jen zkušeným autorům DUMek? Zde doporučuji najít si heslo „matematická logika“ třeba ve Wikipedii a posoudit správnost mé připomínky. 

Materiál lze ve výuce dobře použít, rozvíjí logické myšlení a má motivační charakter, ale může být použit i v úvodu zcela jiných kapitol učiva než matematické logiky – žádný přímý vztah k ní nemá.

4. autor: Mgr. Ales Beránek
vloženo: 15. 05. 2014, 13:26:39

Nechtěl bych hodnotit vhodnost materiálu k výuce, ale na Wikipedii bych zrovna informace neověřoval.

5. autor: Dana Batelková
vloženo: 27. 05. 2014, 16:41:16

Abych se vyjádřila podobně, nechci hodnotit vhodnost materiálu k matematické logice.

Rozhodně se mi ale líbil. Jak napsala autorka v anotaci – „může zvyšovat zájem žáků o matematiku … některé úlohy dávají šanci i slabším žákům, což je z hlediska motivace důležité“. Aktivní zapojení žáků, jejich pozornost, nutnost zamyslet se …

Přidat komentář

Vkládat komentáře může pouze registrovaný uživatel.