Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Materiál zaujme vizuálním zpracováním prostřednictvím značek zákazu, které žákům usnadňují propojení jazyka s realitou a zároveň působí motivačně. Didakticky je cílený na procvičování různých formulací zákazu. Metodika vede žáky k aktivnímu užívání jazykových prostředků typických zejména pro produkci, především imperativu a struktur typu „ne pas“ či „il est interdit de“.
Z hlediska rozvoje klíčových kompetencí zde dominuje Klíčová kompetence komunikační – žák přemýšlí o komunikačním záměru autora sdělení, zejména v oblasti porozumění. Aktivita vede žáka k tomu, aby na základě autentického obrázku problematizoval interpretaci jazykových či obrazných sdělení, diskutoval o jejich možných významech a zamýšlel se nad komunikačním záměrem, kterého chtěl autor dosáhnout.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.


Národní pedagogický institut České republiky © 2025