Prezentace vymezuje pojem léčiva, přibližuje jejich složení, uvádí různé lékové formy a kategorie léků. V prezentaci je uvedeno několik praktických příkladů pro použití léků. Součástí učebního materiálu je pracovní list.
DUM je nazvaný Léčiva a je pak o lécích, slovo léčivo je jen v nadpisu a v úvodní definici. Léčivo je tedy asi léčivá látka a ne léčivý přípravek nebo lék. Podle úvodní definice je ovšem léčivem i lipový čaj nebo vitamin C - jsou určeny k příznivému ovlivnění zdraví a jsou tedy i léčivé. Hodně se dnes diskutuje o nevhodném použití antiboïotik - zejména u onemocnění typu chřipky. pokud není spojeno s infekcí zcela odlišného typu. Jasné tvrzení, že antibiotika jsou léky na chřipku, je omyl.
ANTIBIOTIKA?
Nechám stranou podivnou definici léčiv. Antibiotika jsou typem léků, o kterých se hodně diskutuje. Měla by se užívat cíleně v případech, kdy je to opravdu na místě = ne na chřipku! Zpravidla jde o léky, o jejichž aplikaci rozhoduje lékař a často na základě výsledků laboratorních vyšetření. Je tedy nevhodné uvést jako příklad antibiotika pro žáky zrovna lék, který lékař nepředepisuje- to je u antibiotik naprosto netypické. Materíál o antibiotikách žáky nejen nic rozumného nenaučí, ale vyvolá u nich zcela zkreslenou představu (pokud si náhodou něco zapamatují).