Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ 4.0.
Výukový aktivita „Kulturní rozmanitost – Rakousko a Rakušané“ umožňuje učiteli rozvíjet u žáků Klíčovou kompetenci kulturní – a to zejména porozumění jiným kulturám. Také je vede k reflexi vlastní identity. Aktivita přirozeně podporuje porovnávání českých a rakouských tradic, zvyků i umění a pomáhá žákům chápat historické souvislosti obou zemí. Díky poslechům pohádek v rakouské němčině se žáci seznamují s autentickým jazykem a kulturními projevy. Výtvarná dílna inspirovaná Hundertwasserem rozvíjí kreativitu a dává prostor pro osobní interpretaci a prezentaci výsledků formou výstavy. Program tak naplňuje strategie zaměřené na reflexi kultury, srovnávání kulturních vlivů a tvorbu projektů s mezinárodním přesahem. Lze jej dále obohatit o diskusi o stereotypech či online exkurzi do rakouských kulturních institucí. V aktivitě si najdou své dílčí podaktivity jak učitelé němčiny, tak i učitelé výtvarné výchovy. Lze ji tedy odučit i formou tandemové výuky.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025