Domnívám se, že prezentace má vážné nedostatky"
1) neuvádíte všechny faktory komunikace - proxemika, posturologie,
2) neuvádíte důležitý faktor komunikace - činy a jednání
3) důležitou složkou komunikace je naslouchání - Odborná literatura uvádí, že 50 % doby komunikace tvoří naslouchání.
4) co považuji za největší nedostatek: pracovní list je zaměřen na zopakování vědomostí, které předkládáte. Není přeci u dětí na základní škole důležité znát jednotlivé nástroje (vyjmenovat druhy neverbální komunikace), ale umět je využívat. Pracovní listy by měly být zaměřeny na aktivity, které povedou k tomu, že si žáci VYZKOUŠÍ jednotlivé formy komunikace. Spoustu takových aktivit můžete najít v knize Josef Valenta. Učíme (se) komunikovat. Kladno: AISIS, 2005 Metodika komunikace v rámci osobnostní a sociální výchovy. Výuka komunikace není podle mne hlavně o výuce znalostí, ale DOVEDNOSTÍ.
Očekávaný výstup, který uvádíte:
"dorozumívá se kultivovaně, výstižně, jazykovými prostředky" - jak ho ve vaší hodině naplníte? Co se změní na komunikaci žáka po vaší hodině?
Docela mi u chybí druhy nonverbální komunikace, jako jsou dopravní značky, semafor, kouřové signály, majáky,... To přeci také patří do nonverbální komunikace. A myslím, že by bylo dobré, kdyby žáci sami vyzkoušeli různými druhy komunikovat na dané téma.
Váš komentář
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.