Statistika

Materiál byl publikován 15. 04. 2010 a od té doby byl 8554× zobrazen.

Další materiály
Hodnocení materiálu

Hodnocení materiálu

Hodnocení týmu rvp.cz
Naše hodnocení – 1/5
Hodnocení uživatelů
Materiál zatím nebyl hodnocen.
Hodnotit materiály mohou pouze registrovaní uživatelé.
 
Doporučit materiál

Jak citovat

ŠTĚPÁN, Radek. Komunikace. Metodický portál : Digitální učební materiály [online]. 15. 04. 2010, [cit. 2019-12-06]. Dostupný z WWW: <https://dum.rvp.cz/materialy/komunikace-3.html>. ISSN 1802-4785.

Licence

Creative Commons License

Všechny Digitální učební materiály jsou publikovány pod licencí Creative Commons.

Identifikátor materiálu 38373
Anotace

Prezentace doplněná o cvičení seznamuje žáky s komunikací a jejím dělením.

Autor

Mgr. Radek Štěpán (Autor)

Jazyk Čeština
Očekávaný výstup

dorozumívá se kultivovaně, výstižně, jazykovými prostředky vhodnými pro danou komunikační situacidalší materiály k tomuto očekávanému výstupu »

Speciální vzdělávací potřeby - žádné -
Klíčová slova

komunikace, mluvená komunikace, psaná komunikace, mimika, haptika

Druh učebního materiálu Prezentace
Druh interaktivity Kombinované
Cílová skupina Žák
Stupeň a typ vzdělávání základní vzdělávání – druhý stupeň
Typická věková skupina 12 - 15 let
Celková velikost 1,48 MB
 

Soubory materiálu

V tomto seznamu se zobrazují soubory tvořící samotný učební materiál.
Do Úložiště jsou přijímány pouze materiály v běžně používaných formátech, ke kterým existují volně stažitelné prohlížeče.
 
 Název souboruPopisTyp souboruVelikost
stáhnoutNáhledKomunikace.odpPrezentaceOpenDocument prezentace OpenDocument prezentace25,93 kB
stáhnoutNáhledKomunikace.pptPrezentacePrezentace Microsoft Powerpoint Prezentace Microsoft Powerpoint487,42 kB
stáhnoutNáhledKomunikace_-_pl.docPracovní listDokument Microsoft Word Dokument Microsoft Word524,29 kB
stáhnoutNáhledKomunikace_-_pl.odtPracovní listOpenDocument textový dokument OpenDocument textový dokument445,65 kB
Stáhnout komentáře materiálu jako RSS kanál

Komentáře

 
1. autor: Mgr. Jan Zouhar
vloženo: 18. 04. 2010, 10:05:31

Domnívám se, že prezentace má vážné nedostatky"

  1. neuvádíte všechny faktory komunikace – proxemika, posturologie,
  2. neuvádíte důležitý faktor komunikace – činy a jednání
  3. důležitou složkou komunikace je naslouchání – Odborná literatura uvádí, že 50 % doby komunikace tvoří naslouchání.
  4. co považuji za největší nedostatek: pracovní list je zaměřen na zopakování vědomostí, které předkládáte. Není přeci u dětí na základní škole důležité znát jednotlivé nástroje (vyjmenovat druhy neverbální komunikace), ale umět je využívat. Pracovní listy by měly být zaměřeny na aktivity, které povedou k tomu, že si žáci VYZKOUŠÍ jednotlivé formy komunikace. Spoustu takových aktivit můžete najít v knize Josef Valenta. Učíme (se) komunikovat. Kladno: AISIS, 2005 Metodika komunikace v rámci osobnostní a sociální výchovy. Výuka komunikace není podle mne hlavně o výuce znalostí, ale DOVEDNOSTÍ.
2. autor: Mgr. Jan Zouhar
vloženo: 18. 04. 2010, 10:09:53

Očekávaný výstup, který uvádíte: „dorozumívá se kultivovaně, výstižně, jazykovými prostředky“ – jak ho ve vaší hodině naplníte? Co se změní na komunikaci žáka po vaší hodině?

3. autor: Mgr. Jan Zouhar
vloženo: 18. 04. 2010, 10:16:17

Vámi stanovený výstup: dorozumívá se kultivovaně, výstižně, jazykovými prostředky – jak ho naplníte? Co se smění na komunikaci žáka po vaší hodině?

4. autor: Mgr. Marie Štechová
vloženo: 16. 12. 2010, 21:30:26

Docela mi u chybí druhy nonverbální komunikace, jako jsou dopravní značky, semafor, kouřové signály, majáky,… To přeci také patří do nonverbální komunikace. A myslím, že by bylo dobré, kdyby žáci sami vyzkoušeli různými druhy komunikovat na dané téma.

Přidat komentář

Vkládat komentáře může pouze registrovaný uživatel.