Materiál do výuky

Komunikace

15. 4. 2010 základní vzdělávání
Autor
Mgr. Radek Štěpán
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby
- žádné -

Anotace

Prezentace doplněná o cvičení seznamuje žáky s komunikací a jejím dělením.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Prezentace
476 kB
Prezentace
Komunikace.ppt
Prezentace
25.33 kB
Prezentace
Komunikace.odp
Pracovní list
435.21 kB
Dokument
Komunikace_-_pl.odt
Pracovní list
512 kB
Dokument
Komunikace_-_pl.doc

Licence

Všechny materiály jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-SA.

Obsahuje
1x
Prezentace
1x
Prezentace
1x
Dokument
1x
Dokument

Hodnocení od uživatelů

Jan Zouhar
18. 4. 2010, 10:05
Domnívám se, že prezentace má vážné nedostatky"
1) neuvádíte všechny faktory komunikace - proxemika, posturologie,
2) neuvádíte důležitý faktor komunikace - činy a jednání
3) důležitou složkou komunikace je naslouchání - Odborná literatura uvádí, že 50 % doby komunikace tvoří naslouchání.
4) co považuji za největší nedostatek: pracovní list je zaměřen na zopakování vědomostí, které předkládáte. Není přeci u dětí na základní škole důležité znát jednotlivé nástroje (vyjmenovat druhy neverbální komunikace), ale umět je využívat. Pracovní listy by měly být zaměřeny na aktivity, které povedou k tomu, že si žáci VYZKOUŠÍ jednotlivé formy komunikace. Spoustu takových aktivit můžete najít v knize Josef Valenta. Učíme (se) komunikovat. Kladno: AISIS, 2005 Metodika komunikace v rámci osobnostní a sociální výchovy. Výuka komunikace není podle mne hlavně o výuce znalostí, ale DOVEDNOSTÍ.
Jan Zouhar
18. 4. 2010, 10:09
Očekávaný výstup, který uvádíte:
"dorozumívá se kultivovaně, výstižně, jazykovými prostředky" - jak ho ve vaší hodině naplníte? Co se změní na komunikaci žáka po vaší hodině?
Jan Zouhar
18. 4. 2010, 10:16
Vámi stanovený výstup:
dorozumívá se kultivovaně, výstižně, jazykovými prostředky - jak ho naplníte?
Co se smění na komunikaci žáka po vaší hodině?
Marie Štechová
16. 12. 2010, 21:30
Docela mi u chybí druhy nonverbální komunikace, jako jsou dopravní značky, semafor, kouřové signály, majáky,... To přeci také patří do nonverbální komunikace. A myslím, že by bylo dobré, kdyby žáci sami vyzkoušeli různými druhy komunikovat na dané téma.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh učebního materiálu:

Prezentace

Druh interaktivity:

Kombinované

Cílová skupina:

Žák

Týká se jazyka:

Čeština