Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 ČR.
Výuková aktivita zpracovaná formou interaktivní prezentace má za cíl rozvíjet konverzaci na téma ubytování v hotelu. Žák se učí zvládnout jednoduchou konverzaci týkající se výběru pokoje, vyplní formulář, upozorní na nedostatky, zaplatí účet – po celou dobu rozvíjí interaktivní dovednost. V prezentaci jsou žákovi nabídnuty připravené fráze pro tvorbu rozhovoru mezi hostem a recepčním.
Materiál představuje příležitost i k rozvoji wellbeingu, neboť se žáci učí vyjádřit v cílovém jazyce, co potřebují, co jim naopak nedělá dobře atd. Žák tak rozvíjí také klíčovou kompetenci komunikační – během mluvené interakce v každodenních situacích uzpůsobuje vlastní projev tak, že aktivně reaguje na projev partnera, a tím přispívá ke kultivovanosti konkrétní situace. Žák se dorozumívá v běžných komunikačních situacích, přičemž pro své vyjádření volí výrazové prostředky odpovídající danému komunikačnímu záměru (sdělení, žádosti, prosbě, rozkazu apod.) a situaci. V běžných komunikačních situacích záměrně uzpůsobuje svoje vyjadřování tak, aby negativně nepůsobil na myšlení a prožívání druhých (např. při vyjadřování nesouhlasu, sdílení potenciálně konfliktního názoru či zadávání pokynů druhým využívá různé zdvořilostní prostředky).
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Materiály do výuky obsahující klíčové slovo IPs Kurikulum jsou výstupem projektu IPs Podpora kurikulární práce škol.
Každý výstup byl vyhledán a odborně posouzen hodnotitelem v souladu s revidovaným RVP, stanovisko hodnotitele ve formě komentáře recenzenta najdete přímo u materiálu.
Výstupy je možné zobrazit pomocí klíčového slova IPs Kurikulum. Databázi lze dále filtrovat podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení vzdělávací oblasti, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025