Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Materiál „Hledá se Navicula (rozsivka)“ kombinuje práci s informacemi a pozorování mikroskopem. Celá lekce je postavena na badatelství, základem je pozorování řas. Žáci během práce postupují podle instrukcí zadaných formou Wordwallu, čtou si základní informace o rozsivkách a poté připravují preparát, pozorují jej a vyhotovují laboratorní protokol. Součástí materiálu jsou i metodické pokyny pro učitele včetně správného řešení protokolu (i s nákresem Naviculy). Materiál je vhodný pro všechny žáky – žákům s SPU je učitel schopný pomoct, nadaní žáci mají před sebou výzvu samostatně prováděné práce.
Materiál rozvíjí Klíčovou kompetenci k řešení problémů – navrhne plán pro zkoumání a řešení specifického výzkumného problému – žák formuluje jednoduché otázky, na které lze hledat odpovědi pozorováním, měřením či zkoumáním, a představí základní zjištění z bádání.
Učitel využívá vzdělávací strategie:
- upozorňuje na vlastnosti výzkumu – přesnost, pečlivost a poctivost;
- pomáhá žákům shrnout relevantní závěry z jejich bádání a poukazuje na důležité informace pro sdílení se spolužáky;
- poskytuje konstruktivní zpětnou vazbu k práci žáků.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.


Národní pedagogický institut České republiky © 2025