Vidím stejný problém, který provází naše dějepisné učebnice: Není smysluplně využit obrázek, visí tu jen jako dekorace, nesměřuje k němu žádná otázka, úkol.
Zdravím. Materiál je určen k interpretaci textu a tudíž obrázek má skutečně dekorativní funkci. Ale nesnižoval bych význam dekorace, působí na city, vnímání, fantazii a není vždy třeba ji za každou cenu znehodnotit analýzou či úkolem.(souhlasím, že v tomto případě by dekorace mohla být kvalitnější). Ostatně každý pedagog může použít materiál dle svého uvážení. Každopádně děkuji za inspiraci, bylo by vhodné udělat třeba prezentaci s ikonografickým materiálem k tomuto tématu.
Já bych neviděl problém v obrázku, i když na něm jsou postavy zobrazeny jinak, než je uvedeno ve druhé ukázce. O něco kvalitnější (barevná verze) je součástí odkazu ma konci článku. Problém ale vidím v tom, že texty nemají povahu historického pramenu (nepocházejí z doby, o které se učí). Žáci je tedy nemohou analyzovat a přemýšlet o nich. Jsou to totiž už hotové názory dějepisců, které si má žák pouze nekriticky osvojit. Otázky za textem směřují pouze k tomu, aby žák našel dané informace v textu. To mi přijde jako velmi triviální úkol pro gymnazisty...
Váš komentář
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.