- Předškolní vzdělávání
- Základní vzdělávání
- Základní umělecké vzdělávání
- Speciální vzdělávání
- Gymnaziální vzdělávání
- Odborné vzdělávání
- Jazykové vzdělávání
- Neformální vzdělávání
Feudalismus – lenní zřízení
Materiál byl publikován 19. 04. 2012 a od té doby byl 2802× zobrazen.
Hodnocení materiálu
Hodnocení týmu rvp.cz

Hodnocení uživatelů
počet hodnocení: 2.
Statistika hodnocení





Jak citovat
Licence

Všechny Digitální učební materiály jsou publikovány pod licencí Creative Commons.
Anotace | Analýzou textu získají žáci přehled o základním ekonomicko-sociálním vztahu středověké společnosti. |
---|---|
Autor | Mgr. Robert Vlk (Autor) |
Jazyk | Čeština |
Očekávaný výstup | definuje proměny hospodářského a politického uspořádání středověké společnosti 5. – 15. století a jeho specifické projevy ve vybraných státních celcíchdalší materiály k tomuto očekávanému výstupu » |
Speciální vzdělávací potřeby | - žádné - |
Klíčová slova | |
Druh učebního materiálu | Pracovní list |
Druh interaktivity | Aktivita |
Cílová skupina | Žák |
Stupeň a typ vzdělávání | gymnaziální vzdělávání |
Typická věková skupina | 16 - 19 let |
Celková velikost | 285,91 kB |
V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „Napište nám“.
Napište nám
|
Soubory materiálu
Do Úložiště jsou přijímány pouze materiály v běžně používaných formátech, ke kterým existují volně stažitelné prohlížeče.
Název souboru | Popis | Typ souboru | Velikost |
---|
stáhnout | Náhled | Feudalismus.doc | Pracovní list | ![]() | 144,90 kB |
stáhnout | Náhled | Feudalismus.odt | Pracovní list | ![]() | 141,01 kB |
Komentáře
vloženo: 30. 04. 2012, 17:11:50
Zdravím. Materiál je určen k interpretaci textu a tudíž obrázek má skutečně dekorativní funkci. Ale nesnižoval bych význam dekorace, působí na city, vnímání, fantazii a není vždy třeba ji za každou cenu znehodnotit analýzou či úkolem.(souhlasím, že v tomto případě by dekorace mohla být kvalitnější). Ostatně každý pedagog může použít materiál dle svého uvážení. Každopádně děkuji za inspiraci, bylo by vhodné udělat třeba prezentaci s ikonografickým materiálem k tomuto tématu.
vloženo: 30. 04. 2012, 18:44:23
Já bych neviděl problém v obrázku, i když na něm jsou postavy zobrazeny jinak, než je uvedeno ve druhé ukázce. O něco kvalitnější (barevná verze) je součástí odkazu ma konci článku. Problém ale vidím v tom, že texty nemají povahu historického pramenu (nepocházejí z doby, o které se učí). Žáci je tedy nemohou analyzovat a přemýšlet o nich. Jsou to totiž už hotové názory dějepisců, které si má žák pouze nekriticky osvojit. Otázky za textem směřují pouze k tomu, aby žák našel dané informace v textu. To mi přijde jako velmi triviální úkol pro gymnazisty…
Přidat komentář
Vkládat komentáře může pouze registrovaný uživatel.
vloženo: 20. 04. 2012, 09:44:09
Vidím stejný problém, který provází naše dějepisné učebnice: Není smysluplně využit obrázek, visí tu jen jako dekorace, nesměřuje k němu žádná otázka, úkol.