Výkladová prezentace se zabývá tématem evropské integrace v letech 1951–2011. Popisuje poválečné počátky, motivy integrace a formování tří zakládajících společenství v 50. letech 20. století. Dále se zabývá budováním celní unie, jednotného vnitřního trhu a měnové unie. Popisuje jednotlivá kola rozšíření. Osvětluje základní myšlenky a oblasti spolupráce (pilíře), na kterých je založena EU. Prezentace také obsahuje popis stěžejních dokumentů, které byly přijaty během procesu integrace a určily současnou podobu EU (kodaňská kritéria, maastrichtská kritéria atd.). Následuje popis zavedení jednotné evropské měny. Dále jsou popsány současné základní instituce EU. Prezentace obsahuje ilustrativní obrazové materiály a je zakončena otázkami ke zopakování a seznamem použité literatury.
Obsahově bohaté, souhlasím s vhodně vybranými a formulovanými informacemi.
Ovšem v didaktickém využití vidím problémy. Myslím, že i pro studenta gymnázia je to právě obsahově příliš velké sousto. Otázky až na závěr jsou spíše splněním povinnosti než promyšleným krokem. Od studenta je očekávána jen skvělá paměť, otázky jsou zaměřeny pouze na nejnižší hladinu Bloomovy taxonomie. Chybí pobídka k přemýšlení, hodnocení, názoru nebo tvořivosti. (To je obecně problém mnoha prezentací na našem portálu.)
P. S. Je opravud EU taková idylka? Žádný problém? Byrokracie? Jen skvělé zítřky?
Váš komentář
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.