Statistika

Materiál byl publikován 12. 04. 2011 a od té doby byl 6443× zobrazen.

Další materiály
Hodnocení materiálu

Hodnocení materiálu

Hodnocení týmu rvp.cz
Naše hodnocení – 2/5
Hodnocení uživatelů
Materiál zatím nebyl hodnocen.
Hodnotit materiály mohou pouze registrovaní uživatelé.
 
Doporučit materiál

Jak citovat

DUŠEK, Jan. Evropská integrace 1951–2011. Metodický portál : Digitální učební materiály [online]. 12. 04. 2011, [cit. 2020-08-06]. Dostupný z WWW: <https://dum.rvp.cz/materialy/evropska-integrace-1951-2011.html>. ISSN 1802-4785.

Licence

Creative Commons License

Všechny Digitální učební materiály jsou publikovány pod licencí Creative Commons.

Identifikátor materiálu 62988
Anotace

Výkladová prezentace se zabývá tématem evropské integrace v letech 1951–2011. Popisuje poválečné počátky, motivy integrace a formování tří zakládajících společenství v 50. letech 20. století. Dále se zabývá budováním celní unie, jednotného vnitřního trhu a měnové unie. Popisuje jednotlivá kola rozšíření. Osvětluje základní myšlenky a oblasti spolupráce (pilíře), na kterých je založena EU. Prezentace také obsahuje popis stěžejních dokumentů, které byly přijaty během procesu integrace a určily současnou podobu EU (kodaňská kritéria, maastrichtská kritéria atd.). Následuje popis zavedení jednotné evropské měny. Dále jsou popsány současné základní instituce EU. Prezentace obsahuje ilustrativní obrazové materiály a je zakončena otázkami ke zopakování a seznamem použité literatury.

Autor

Mgr Jan Dušek (Autor)

Jazyk Čeština
Očekávaný výstup

Žijeme v Evropědalší materiály k tomuto očekávanému výstupu »

Speciální vzdělávací potřeby - žádné -
Klíčová slova

Marshallův plán, Schumanova deklarace, Pařížská smlouva, ESUO, Římské smlouvy, Euratom, EHS, ropná krize, Jednotný evropský akt, Schengenská dohoda, Maastrichtská smlouva, EU, tři pilíře EU, Lisabonská smlouva, Kodaňská kritéria, euro, Maastrichtská kritéria, Evropská rada, Evropský parlament, Evropská komise, Rada evropské unie, Coreper, Evropský soudní dvůr

Druh učebního materiálu Prezentace
Druh interaktivity Aktivita
Cílová skupina Žák
Stupeň a typ vzdělávání gymnaziální vzdělávání
Typická věková skupina 16 - 19 let
Celková velikost 43,95 MB
V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „nahlásit příspěvek“.
Nahlásit příspěvek
 

Soubory materiálu

V tomto seznamu se zobrazují soubory tvořící samotný učební materiál.
Do Úložiště jsou přijímány pouze materiály v běžně používaných formátech, ke kterým existují volně stažitelné prohlížeče.
 
 Název souboruPopisTyp souboruVelikost
stáhnoutNáhledEvropská integrace 1951–2011.odpPrezentaceOpenDocument prezentace OpenDocument prezentace21,30 MB
stáhnoutNáhledEvropská integrace 1951–2011.pptPrezentacePrezentace Microsoft Powerpoint Prezentace Microsoft Powerpoint22,65 MB
Stáhnout komentáře materiálu jako RSS kanál

Komentáře

 
1. autor: PhDr. Pavlína Mikulcová
vloženo: 10. 03. 2012, 23:38:54

Podle mého názoru se jedná o kvalitní prezentaci s vhodně vybranými a formulovanými informacemi tak široké problematiky.Do­poručuji všem.

2. autor: Mgr. Zdeněk Sotolář
vloženo: 11. 03. 2012, 09:55:10

Obsahově bohaté, souhlasím s vhodně vybranými a formulovanými informacemi.

Ovšem v didaktickém využití vidím problémy. Myslím, že i pro studenta gymnázia je to právě obsahově příliš velké sousto. Otázky až na závěr jsou spíše splněním povinnosti než promyšleným krokem. Od studenta je očekávána jen skvělá paměť, otázky jsou zaměřeny pouze na nejnižší hladinu Bloomovy taxonomie. Chybí pobídka k přemýšlení, hodnocení, názoru nebo tvořivosti. (To je obecně problém mnoha prezentací na našem portálu.)

P. S. Je opravud EU taková idylka? Žádný problém? Byrokracie? Jen skvělé zítřky?

3. autor: Jana Petrů
vloženo: 11. 03. 2012, 14:22:04

Omlouvám se, ale „obsahová bohatost“ mi přijde jako jediné pozitivum tohoto materiálu, zároveň však i jako jedno z negativ. Snímků je přes devadesát, to je na dvouhodinovku jeden snímek za minutu (!) – přiznám se, že při této představě mi naskakuje husí kůže. Navíc nemám ráda vizualizovaný ústní projev, neboli vidím, co slyším – ruší mě to. Dávám přednost obrazovému doprovodnému materiálu k tomu, co slyším – lépe se mi pak fakta spojují a pamatují. Ale budiž, to je můj problém, že to na mě působí suše a nudně.

 

Jako matka maturantů mám pocit, že to, co je obsahem prezentace, by mělo být tématem na samostatné studium žáků (není tam žádný „problém“, jen fakta a fakta, navíc snadno dostupná) a ve škole by měla následovat rozprava nad otázkami, názory a výhledy do budoucnosti.

 

Rozhodně bych však přivítala jazykové korektury (interpunkce, pády zájmen apod.)!

Přidat komentář

Vkládat komentáře může pouze registrovaný uživatel.