- Předškolní vzdělávání
- Základní vzdělávání
- Základní umělecké vzdělávání
- Speciální vzdělávání
- Gymnaziální vzdělávání
- Odborné vzdělávání
- Jazykové vzdělávání
- Neformální vzdělávání
Ekobludiště 1
Materiál byl publikován 28. 04. 2009 a od té doby byl 6452× zobrazen.
Hodnocení materiálu
Hodnocení týmu rvp.cz

Hodnocení uživatelů
Jak citovat
Licence

Všechny Digitální učební materiály jsou publikovány pod licencí Creative Commons.
Anotace | Pracovní list, ve kterém jsou děti barevně odlišným obtažením vyznačených linií nenásilnou formou vedeny ke sběru a třídění odpadů. Současně je podporován rozvoj grafomotoriky a upevňování početní orientace v oboru do 6. |
---|---|
Autor | Ludmila Jakubcová (Autor) |
Jazyk | Čeština |
Činnost | Ekologiedalší materiály této činnosti » |
Speciální vzdělávací potřeby | - žádné - |
Klíčová slova | |
Druh učebního materiálu | Pracovní list |
Druh interaktivity | Aktivita |
Cílová skupina | Žák |
Stupeň a typ vzdělávání | předškolní vzdělávání |
Typická věková skupina | 3 - 6 let |
Celková velikost | 410,34 kB |
Vazby na ostatní materiály |
|
V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „Napište nám“.
Napište nám
|
Soubory materiálu
Do Úložiště jsou přijímány pouze materiály v běžně používaných formátech, ke kterým existují volně stažitelné prohlížeče.
Název souboru | Popis | Typ souboru | Velikost |
---|
stáhnout | Náhled | Ekobludiště 1.doc | Pracovní list | ![]() | 199,68 kB |
stáhnout | Náhled | Ekobludiště 1.odt | Pracovní list | ![]() | 210,66 kB |
Komentáře
vloženo: 04. 05. 2009, 21:06:37
Děkuji za váš názor. Jistě, pokud je dítě schopno sledovat křížící se linii, není „nic snadnějšího“ než ji úplně jednoduše obtáhnout. Pokud však toto „bludiště“ předložíte 3 – 4 letému dítěti, věřte, že pro něj bude problémem každá „křižovatka“ a naprosto stejné předměty na cestě mu tedy budou napomáhat v orientaci. Rovněž pouhé obtažení linie, které se v pozdějším věku jeví jako naprostá banalita, činí mnoha (i pětiletým) dětem opravdu velký problém. Při samostatné práci některé děti opomenou i ten fakt, že byly vyzvány ke změně barvy kreslícího materiálu při „sběru“ dalšího druhu odpadu. Mojí chybou je, že jsem skutečnost, že list je určen spíše pro mladší děti předškolního věku, přímo neuvedla do anotace. Nevím, s jak starými dětmi předškolního věku máte osobní pedagogické zkušenosti. Zdá se mi však, že nejen veřejnost, ale i mnoho odborných lektorů, kteří vedou semináře pro učitelky z MŠ, má dojem, že předškolní děti jsou 5–6 leté.
vloženo: 04. 05. 2009, 23:03:34
Možná pro mě byla zavádějící Vaše slova v anotaci. Slova „obtažením vyznačených linií“ ve mě evokovala skutečně pouhé obtažení linií :-) (možná právě Vámi uváděný věk dětí je vysvětlením, že se mýlím). V každém případě bych přece jen zpestřil škálu „odpadu“ – a to právě kvůli nízkému věku dětí :-) Jinak Vám přeji hodně trpělivosti s Vašimi malými svěřenci :-)
vloženo: 05. 05. 2009, 22:44:12
Děkuji. Vaše připomínka mě přinejmenším inspirovala k vytvoření dalšího materiálu. Jen aby později zcela zbytečně nedošlo k nějakému nedorozumění, sděluji, že na tento materiál navazují další tři již schválené ke zveřejnění (se shodnými obrázky). PS: Netušila jsem, že jsou materiály pro MŠ zajímavé (sledované) i vyučujími druhého stupně základních škol. V každém případě si Vašeho zájmu a postřehů cením :-)
vloženo: 05. 05. 2009, 23:12:23
Milá paní kolegyně, Vaše práce v MŠ je základem vzdělávání dětí, vy jim dáváte první stavební kameny, na kterých my pak dále budujeme jejich osobnosti. Je proto nezbytné sledovat vzdělávání v každém věku a souvislostech. Vaše práce je i pro „druhostupňového“ učitele inspirativní a už mám vytvořené také „bludiště“ (tedy spíš labyrint o osobních rozhodnutích v otázkách řešení problému drog atd.) pro své děti v sedmé třídě… :-) Takže děkuji i já Vám.
Přidat komentář
Vkládat komentáře může pouze registrovaný uživatel.
vloženo: 02. 05. 2009, 09:24:12
Jednotlivé druhy plastů a papíru by se měly alespoň obměňovat různé druhy PETlahví a druhy výrobků z papíru. Každé dítě na prac. listě sbírá pouze jeden druh „odpadu“ na své cestě – je potřeba nabízet dětem možnost výběru tak, aby musely řešit nějaký problém! Při cestě chybí možnost volby (jak odpadu, tak cesty kudy půjde dál) – dítě pouze obtáhne čáru a automaticky sebere vše na ní. V podstatě se během celého průchodu „bludištěm“ nemusí zamyslet.