Statistika

Materiál byl publikován 28. 04. 2009 a od té doby byl 5997× zobrazen.

Hodnocení materiálu

Hodnocení materiálu

Hodnocení týmu rvp.cz
Naše hodnocení – 2/5
Hodnocení uživatelů
Materiál zatím nebyl hodnocen.
Hodnotit materiály mohou pouze registrovaní uživatelé.
 
Doporučit materiál

Jak citovat

JAKUBCOVÁ, Ludmila. Ekobludiště 1. Metodický portál : Digitální učební materiály [online]. 28. 04. 2009, [cit. 2019-11-20]. Dostupný z WWW: <https://dum.rvp.cz/materialy/ekobludiste-1.html>. ISSN 1802-4785.

Licence

Creative Commons License

Všechny Digitální učební materiály jsou publikovány pod licencí Creative Commons.

Identifikátor materiálu 60846
Anotace

Pracovní list, ve kterém jsou děti barevně odlišným obtažením vyznačených linií nenásilnou formou vedeny ke sběru a třídění odpadů. Současně je podporován rozvoj grafomotoriky a upevňování početní orientace v oboru do 6.

Autor

Ludmila Jakubcová (Autor)

Jazyk Čeština
Činnost

Ekologiedalší materiály této činnosti »

Speciální vzdělávací potřeby - žádné -
Klíčová slova

plasty, papír, třídění a sběr odpadů, bludiště

Druh učebního materiálu Pracovní list
Druh interaktivity Aktivita
Cílová skupina Žák
Stupeň a typ vzdělávání předškolní vzdělávání
Typická věková skupina 3 - 6 let
Celková velikost 410,34 kB
Vazby na ostatní materiály
Má verzi
     

    Soubory materiálu

    V tomto seznamu se zobrazují soubory tvořící samotný učební materiál.
    Do Úložiště jsou přijímány pouze materiály v běžně používaných formátech, ke kterým existují volně stažitelné prohlížeče.
     
     Název souboruPopisTyp souboruVelikost
    stáhnoutNáhledEkobludiště 1.docPracovní listDokument Microsoft Word Dokument Microsoft Word199,68 kB
    stáhnoutNáhledEkobludiště 1.odtPracovní listOpenDocument textový dokument OpenDocument textový dokument210,66 kB
    Stáhnout komentáře materiálu jako RSS kanál

    Komentáře

     
    1. autor: Svatopluk Mareš
    vloženo: 02. 05. 2009, 09:24:12

    Jednotlivé druhy plastů a papíru by se měly alespoň obměňovat různé druhy PETlahví a druhy výrobků z papíru. Každé dítě na prac. listě sbírá pouze jeden druh „odpadu“ na své cestě – je potřeba nabízet dětem možnost výběru tak, aby musely řešit nějaký problém! Při cestě chybí možnost volby (jak odpadu, tak cesty kudy půjde dál) – dítě pouze obtáhne čáru a automaticky sebere vše na ní. V podstatě se během celého průchodu „bludištěm“ nemusí zamyslet.

    2. autor: Ludmila Jakubcová
    vloženo: 04. 05. 2009, 21:06:37

    Děkuji za váš názor. Jistě, pokud je dítě schopno sledovat křížící se linii, není „nic snadnějšího“ než ji úplně jednoduše obtáhnout. Pokud však toto „bludiště“ předložíte 3 – 4 letému dítěti, věřte, že pro něj bude problémem každá „křižovatka“ a naprosto stejné předměty na cestě mu tedy budou napomáhat v orientaci. Rovněž pouhé obtažení linie, které se v pozdějším věku jeví jako naprostá banalita, činí mnoha (i pětiletým) dětem opravdu velký problém. Při samostatné práci některé děti opomenou i ten fakt, že byly vyzvány ke změně barvy kreslícího materiálu při „sběru“ dalšího druhu odpadu. Mojí chybou je, že jsem skutečnost, že list je určen spíše pro mladší děti předškolního věku, přímo neuvedla do anotace. Nevím, s jak starými dětmi předškolního věku máte osobní pedagogické zkušenosti. Zdá se mi však, že nejen veřejnost, ale i mnoho odborných lektorů, kteří vedou semináře pro učitelky z MŠ, má dojem, že předškolní děti jsou 5–6 leté.

    3. autor: Svatopluk Mareš
    vloženo: 04. 05. 2009, 23:03:34

    Možná pro mě byla zavádějící Vaše slova v anotaci. Slova „obtažením vyznačených linií“ ve mě evokovala skutečně pouhé obtažení linií :-) (možná právě Vámi uváděný věk dětí je vysvětlením, že se mýlím). V každém případě bych přece jen zpestřil škálu „odpadu“ – a to právě kvůli nízkému věku dětí :-) Jinak Vám přeji hodně trpělivosti s Vašimi malými svěřenci :-)

    4. autor: Ludmila Jakubcová
    vloženo: 05. 05. 2009, 22:44:12

    Děkuji. Vaše připomínka mě přinejmenším inspirovala k vytvoření dalšího materiálu. Jen aby později zcela zbytečně nedošlo k nějakému nedorozumění, sděluji, že na tento materiál navazují další tři již schválené ke zveřejnění (se shodnými obrázky). PS: Netušila jsem, že jsou materiály pro MŠ zajímavé (sledované) i vyučujími druhého stupně základních škol. V každém případě si Vašeho zájmu a postřehů cením :-)

    5. autor: Svatopluk Mareš
    vloženo: 05. 05. 2009, 23:12:23

    Milá paní kolegyně, Vaše práce v MŠ je základem vzdělávání dětí, vy jim dáváte první stavební kameny, na kterých my pak dále budujeme jejich osobnosti. Je proto nezbytné sledovat vzdělávání v každém věku a souvislostech. Vaše práce je i pro „druhostupňového“ učitele inspirativní a už mám vytvořené také „bludiště“ (tedy spíš labyrint o osobních rozhodnutích v otázkách řešení problému drog atd.) pro své děti v sedmé třídě… :-) Takže děkuji i já Vám.

    Přidat komentář

    Vkládat komentáře může pouze registrovaný uživatel.