Materiály do výuky odborné vzdělávání Dopravní zeměpis Malajsie a Singapuru
Materiál do výuky

Dopravní zeměpis Malajsie a Singapuru

22. 2. 2011 odborné vzdělávání
Autor
Ing. Petr Hospodarz
Věková skupina
16—19 let
Speciální vzdělávací potřeby
- žádné -

Anotace

Materiál je určen pro výuku na středních školách s dopravním zaměřením. Zaměřuje se na dopravní zeměpis zemí regionu jihovýchodní Asie - Malajsie a Singapuru. Pojednáno je také o Bruneji. Uvedena je též základní charakteristika obyvatelstva a hospodářství. Materiál je zakončen krátkým vědomostním testem.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Prezentace
22.62 MB
Prezentace
Dopravní_zeměpis_Malajsie_a_Singapuru.ppt
Prezentace
22.2 MB
Prezentace
Dopravní_zeměpis_Malajsie_a_Singapuru.odp
Obsahuje
1x
Prezentace
1x
Prezentace

Hodnocení uživatelů

Jaroslav Vávra
22. 2. 2011, 22:33
Dovolím si přidat obecnější informace. Co je dopravní zeměpis? Odpověď nabízí například tato webová stránka http://people.h…1en.html (omlouvám se, že je to v angličtině).
Při pohledu na fotografie (jsou výborné) mě napadají otázky, které se nemusejí přímo vázat na konkrétní fotografii:
> Co je na fotografii globální - regionální - lokální?
> Jak vypadají terminály a jak stanice mezi terminály?
> Jak je doprava prostorově organizovaná?
> Jsou prostorové informace pro cestující globálního charakteru (mezinárodně normované piktogramy) nebo je to lokálně/regionálně specifické?
> Jak dlouho trvá odbavení cestujícího od příchodu do příjezdové haly až po nastoupení do dopravního prostředku?
> Je cestující informován rozkazy/zákazy nebo jemnějším způsobem?
> Jaké náklady či zboží se přepravuje?
> Jaké náklady se přepravují na železnici, jaké na silnici či jiným dopravním druhem?
> Jaké překážky se v dopravě objevují a jakým způsobem je přeprava překonává? Je rozdíl v překonávání překážek v osobní a nákladní dopravě?
> Jak obyvatelé používají mobilní telefon ve veřejném prostoru? Berou ohled na okolí nebo je okolí nezajímá?
Díky za podnětný materiál.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

kombinované

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

16—19

Týká se jazyka:

čeština