Tento materiál je publikován pod licencí Autorské dílo dle Autorského zákona (neboli Copyright).
Projekt DigiStories: Nela je interaktivní vzdělávací hra zaměřená na prevenci kyberšikany a bezpečné chování v online prostředí. Hráči (tedy žáci) se vžijí do role oběti, čímž pochopí dopady kyberšikany a naučí se strategie, jak se jí bránit. Obsah je modulární, vhodný pro žáky 11–15 let a zahrnuje videohru, doprovodné metodické materiály a reflexní aktivity. Hra je dostupná online a podporuje kritické myšlení i bezpečnou komunikaci. Didaktická hra přirozeně rozvíjí dovednosti potřebné k bezpečnému pohybu v digitálním prostředí – žáci se učí rozpoznávat rizikové situace, přemýšlejí nad tím, proč je důležité chránit své soukromí i bezpečí ostatních, a hledají způsoby, jak těmto hrozbám čelit. Zároveň dochází k rozvoji klíčové kompetence osobnostní a sociální – Reflektuje obtížné situace, do kterých se dostává. Žáci posilují svou psychickou odolnost, učí se zvládat náročné situace a rozvíjejí odpovědný přístup ke komunikaci. Učitel při práci s tímto projektem využívá modelové příběhy a situace, které žákům umožňují aktivně prožívat rozhodovací procesy a zkoumat dopady vlastních voleb. Žáci si tak prakticky osvojují schopnost reagovat s rozvahou, empatií a respektem k sobě i ostatním.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Materiály do výuky obsahující klíčové slovo IPs Kurikulum jsou výstupem projektu IPs Podpora kurikulární práce škol.
Každý výstup byl vyhledán a odborně posouzen hodnotitelem v souladu s revidovaným RVP, stanovisko hodnotitele ve formě komentáře recenzenta najdete přímo u materiálu.
Výstupy je možné zobrazit pomocí klíčového slova IPs Kurikulum. Databázi lze dále filtrovat podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení vzdělávací oblasti, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025