Anotace DUM sedí - jak uvedeno, akcentuje se tu UČIVO. Třeba počet sousedních států Mongolska je pro život páťáka dost důležitý. Je to poněkud zklamání na portálu RVP, když jednou z tendencí RVP (dokumentu) je směřovat od učiva k dovednostem a kompetencím. S nasazenou vědomostní laťkou (otázka - stát, jehož hlavním městem je Maskat?) kontrastují uvedené mezipředmětové vztahy (počet písmen, počáteční hláska), které odkazují retardačně k 1. ročníku.
Pracovní list je určen pro práci s atlasem, nikoliv pro pamětní učení. Počet písmen a počáteční hláska znamená využití netradičního způsobu tajenky, kdy se názvy nemusí psát do "křížovkové sítě". Obecně v každé křížovce je určen počet písmen a přesto se nejedná o pokles znalostí k prvnímu ročníku.
Velké množství pracovních listů, k samostatné práci, si pro své žáky (v praktické škole) připravuji sama. Děkuji za Váš materiál, který se mi velmi hodí do hodiny a jsem sama zvědavá jak ho zvládneme.
Váš komentář
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
HOLOTOVÁ, Věra. Co už víme o Asii. Metodický portál: Materiály do výuky [online]. 30. 01. 2009, [cit. 2025-06-24]. Dostupný z WWW: <https://dum.rvp.cz/materialy/co-uz-vime-o-asii-2.html>. ISSN 1802-4785.