- Předškolní vzdělávání
- Základní vzdělávání
- Základní umělecké vzdělávání
- Speciální vzdělávání
- Gymnaziální vzdělávání
- Odborné vzdělávání
- Jazykové vzdělávání
- Neformální vzdělávání
Cizích slov se nebojíme, mnoho o nich přece víme!
Materiál byl publikován 12. 08. 2010 a od té doby byl 10297× zobrazen.
Hodnocení materiálu
Hodnocení týmu rvp.cz

Hodnocení uživatelů
počet hodnocení: 4.
Statistika hodnocení





Jak citovat
Licence

Všechny Digitální učební materiály jsou publikovány pod licencí Creative Commons.
Anotace | Pracovní list s úkoly, v nichž si žáci prověří, jak rozumějí přejatým slovům. Při plnění čtvrtého úkolu je zapotřebí, aby měli k dispozici SSČ. |
---|---|
Autor | Mgr. Lenka Mikulášová (Autor) |
Jazyk | Čeština |
Očekávaný výstup | samostatně pracuje s Pravidly českého pravopisu, se Slovníkem spisovné češtiny a s dalšími slovníky a příručkamidalší materiály k tomuto očekávanému výstupu » |
Průřezová témata | Osobnostní a sociální výchova » Řešení problémů a rozhodovací dovednosti |
Speciální vzdělávací potřeby | - žádné - |
Klíčová slova | cizí slova, synonyma, Slovník spisovné češtiny pro školu a veřejnost |
Druh učebního materiálu | Pracovní list |
Druh interaktivity | Aktivita |
Cílová skupina | Žák |
Stupeň a typ vzdělávání | základní vzdělávání – druhý stupeň |
Typická věková skupina | 12 - 15 let |
Celková velikost | 290,39 kB |
V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „Napište nám“.
Napište nám
|
Soubory materiálu
Do Úložiště jsou přijímány pouze materiály v běžně používaných formátech, ke kterým existují volně stažitelné prohlížeče.
Název souboru | Popis | Typ souboru | Velikost |
---|
stáhnout | Náhled | Cizích slov se nebojíme – zadání.doc | Zadání | ![]() | 111,62 kB |
stáhnout | Náhled | Cizích slov se nebojíme – zadání.odt | Zadání | ![]() | 25,35 kB |
stáhnout | Náhled | Cizích slov se nebojíme – řešení.doc | Řešení | ![]() | 124,42 kB |
stáhnout | Náhled | Cizích slov se nebojíme – řešení.odt | Řešení | ![]() | 29,01 kB |
Komentáře
vloženo: 26. 09. 2010, 20:05:39
Pardon, mýlím se, vysoko hodnotí materiál pouze jeden uživatel. Přesto výše uvedenou diskuzi považuji za potřebnou. MB
vloženo: 27. 09. 2010, 19:27:21
Dle osvědčeného „v jednoduchosti je krása“ prijímám tento DUM jako vyhovující. Vždyť s materiálem podobného charakteru se dá ještě dál pracovat. Tak chápu i ostatní DUMy.
vloženo: 08. 06. 2011, 19:24:48
Myslíte tím, že by bylo lepší vymyslet souvislý text plný přejatých slov?
Přidat komentář
Vkládat komentáře může pouze registrovaný uživatel.
vloženo: 26. 09. 2010, 20:04:26
Dobrý den. Zajímalo mě, jaký typ pracovního listu hodnotí vysoko i sami recenzenti portálu RVP, proto se dívám na materiál paní Mikulášové. Oceňuji, že v ne příliš rozsáhlém pracovním listu je možné si procvičit mnoho cizích slov, přičemž je potřeba je správně uvést po stránce významu i formy. Nepříjemně mě však překvapuje, že jeden z nejsilnějších nešvarů většiny učebnicových textu přehlíží v tomto materiálu autorka i recenzentii: je zcela opomenuta PRAGMATICKÁ složka „textu“, což znamená, že věty a souvětí v materiálu uvedené skutečným TEXTEM NEJSOU, neboť nenesou opravdové sdělení, jsou to pouze izolované výroky. Málo povzbuzují k hlubšímu přemýšlení k sociální interakci, málo se vztahují ke skutečným problémům a ke zkušenostem žáků. Bohužel se opět spíš podobají testovým úlohám – podle mého soudu toto prostě nedostatečně rozvíjí klíčové kompetence zakotvené v RVP. Nepíši to proto, abych upřednostnila pouze svůj pohled na věc, ale vyjadřuji zklámání nad tím, že kompetence jsou pro nás stále ještě podružné a spíš jsou formalitou. Uvítám diskuzi na toto téma. S pozdravem Marcela Burešová