Materiál určený pro výklad a procvičení názvoslovných principů při sestavování vzorců a názvů thiokyselin a funkčních derivátů anorganických kyselin na vyšším stupni gymnázia.
Není to trochu moc? To opravdu Vaši žáci běžně zvládají třeba v testech a jsou podle těchto znalostí hodnoceni? Kdo nezvládne tohle, tak je na 4 nebo na 5?
Podle úrovně znalostí studentů dané třídy se rozhodnu, zda a do jaké míry jim obohatím výklad názvosloví kyselin o thiokyseliny a deriváty kyselin, takže opravdu studenty nezkouším pouze z tohoto tématu a 4 nebo 5 nemají za neznalost tohoto tématu. Myslím, že tento materiál se dá využít např. na chem. seminářích nebo k přípravě na přijímací zkoušky.
Děkuji za vysvětlení a omlouvám se, že reaguji se zpožděním. Použití v semináři nebo k přípravě na přijímací zkoušky zní přijatelně, i když i zde se mi jeví obsah nadbytečný. Toto vysvětlení je však v rozporu s tím, jak je materiál uveden. V úvodních snímcích je potvrzeno, že byl DUM vyzkoušen v běžné výuce v kvintě, v metodických pokynech ani v anotaci není ani náznak, že nejde o běžné učivo. Na jiné škole pak mohou mít pocit, že neučí dost odborně, když neučí tak jako Vy. Zváštní je situace ale zejména v konfrontaci s tím, že v názvosloví anorganické i organické chemie používáte podivné příklady (a vypadá to tak, že neumíte posoudit nepravděpodobnost jejich existence) a vymyslela jste si termín "hydrogenkyseliny", který je jen Váš a postrádá logiku (viz Vaše další DUMy této serie).
Váš komentář
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.