Materiál je tvořen souborem dominových her, keré slouží k procvičování nebo opakování prvků a sloučenin. Sady je nutné vytisknout (nejlépe na barevné papíry), rozstříhat po čárkovaných čarách a zalaminovat. Hra se hraje stejně jako domino. Žáky rozdělíme do skupinek po třech až čtyřech. Pro urychlení hry si skupinka žáků kartičky rozdělí mezi sebe, otočí si je textem nahoru, zvolí si jednu kartičku (základní kámen). Žáci společně pojmenují látku nebo vytvoří vzorec. Poté každý hledá ve svých kartičkách tu správnou, která bude přiložena k základní kartičce. Je třeba žáky upozornit, aby sledovali hru a kontrolovali pojmenování látek a přikládání kartiček. Dochází tím ke zpětné vazbě, lepšímu fixování a opakování daného tématu. Pokud budou žáci pracovat ve skupince správně, podaří se jim spojit všechny kartičky do jednoho obrazce.
Hra č.1 je bezpochyby v pořádku. Ale dále jsou problémy: V chemii není běžné "draselný kation", ale naopak "kation draselný", náboje iontů nepíšeme "+2", ale "2+", kationty nekovů existují málokdy podobně jako kationty kovů s vyššími ox.č. (např. Cj může mít ox.č. VII, Os VIII, ale to ještě neznamená, že existuzjí podobné ionty). Nepíšeme "litný", ale "lithný". Pak je otázka existence sloučenin: Paní autorko, tvoří N a S sulfid nebo nitrid? Tvoří Cl a I jodid nebo chlorid? Je to náhoda, co volíte nebo vycházíte např. z toho, jaké látky znal pan Remy? A není tohle trochu zvláštní pro ZŠ?
Váš komentář
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.