Prezentace nabízí vymezení pojmu alkoholy, jejich názvosloví, přípravu, vlastnosti a užití. Důraz je kladen na čtení textu s porozuměním a následným řešením úkolů, které si mohou žáci ihned kontrolovat. Učivem prolínají průřezová témata OSV a VDO. Prezentaci je nutno doplnit ukázkou jednotlivých alkoholů a demonstračním pokusem „hoření ethanolu". Doporučuji učivo rozvrhnout do dvou vyučovacích jednotek.
Vážený pane magistře, dovolte mi vyjádřit se k této prezentaci. Opět se opakuji, líbí se mi Vaše snaha propojovat látku s obrázky z praxe. V případě této prezentace však nebyla tato snaha dovedena do konce. Z glycerinu a ethylenglykolu se v tomto smyslu dalo vytěžit víc. Také cením Váš nápad s textem a následným doplňováním. Nejsem si ovšem jist, jestli by pozornost žáků zůstala dostatečná na oba textem naplněné slidy. Variace na tuto aktivitu by ovšem i v chemiy být užívány.
K této prezentaci mám také poznámky formální. Přechody snímků a zobrazení jednotlivých částí slidů nejsou provedeny precizně, to spíše padá an hlavu recenzentovi. Tato prezentace je pro ostatní učitele v této podobě nepoužitelná, to je škoda Vaší práce. Například text ve slidech s okny "kontrola" není vidět, mnohé se zobrazují tak rychle, že není možné je přečíst apod. Může to být verzí mého PowerPointu, ovšem nepoužívám žádnou novinku, myslím, ež na školách bude verze obdobná.
Poslední oblast, která by podle mého názoru mohla být vylepšena jsou samotné vzorce alkoholů. Bezpodmínečně je zapotřebí doplnit názvosloví propanolu a butandiolu odpovídajícími stereodeskriptory. Chápu Vaši snahu o zjednodušení, avšak žáky je zapotřebí vést zodpovědněji. Také bych navrhoval použití spíše struhturních vzorců, na kterých je zřetelně vidět, jak je -OH skupina navázána na příslušný uhlík.
Celkově, po úpravách, myslím, že se může jednat o velice pěknou učební pomůcku.
Váš komentář
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.