Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Digitální výukový materiál přináší metodicky propracovanou sadu pro výuku cizích jazyků, která na stránkách 131–181 obsahuje osm francouzských písní doplněných podrobnými metodickými pokyny pro jejich využití v tematických okruzích hodin francouzštiny. Součástí sady jsou také písně pro další cizí jazyky – AJ, NJ, RJ, ČJ pro cizince. Jedná se tedy o univerzální zdroj vhodný pro učitele cizích jazyků. Materiál je motivující a vhodný pro žáky ve věku 12–15 let na úrovni A1. Spojuje známé lidové písně s praktickým osvojováním jazykových a lexikálních jevů. Struktura hodin je přehledná a logická – poslouchání písně, vyhledávání jazykových jevů, samostatná práce s pracovním listem, práce ve dvojici a případná prezentace před třídou. Díky systematickému propojení hudby s jazykovou výukou podporuje materiál aktivní a interaktivní učení a umožňuje žákům procvičovat komunikaci, slovní zásobu i gramatiku v autentickém kontextu. Významnou přidanou hodnotou je rozvoj kulturní klíčové kompetence – umění a kultura jako prostředek komunikace, protože žáci rozpoznávají estetickou a obsahovou hodnotu lidových písní a oceňují jejich kulturní kontext a význam.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.


Národní pedagogický institut České republiky © 2025