Materiál do výuky

Zmrzliny

17. 12. 2025
Autor
Hana Havlínová
Spoluautor
et al.
Věková skupina
7—9 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Zmrzlinu má každý rád! Aktivita určená pro žáky 1. ročníku ZŠ, kteří se seznamují s tříděním dat (obrázků zmrzlin podle kritérií) a s vytvářením tabulek.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Pracovní list
2.69 MB
PDF
Zmrzliny_1-st-ZS.pdf
Metodika
411.8 kB
PDF
PPUC_49_nametu_metodicky_komentar_1_stupen_ZS.pdf

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.

Obsahuje
2x
PDF
Komentář recenzenta

Žáci v aktivitě sice nepracují s digitálními technologiemi, ale získané znalosti a dovednosti využijí v pozdějším období k sestavení tabulky v tabulkovém editoru. V průběhu aktivity je také přirozeně procvičováno sčítání a dopočítávání. Pro starší žáky lze aktivitu připravit v upravené, gradované verzi (zakomponování ceny, třídění podle ceny), a tabulky využijeme ke zjištění ceny nákupu / ceny prodaných zmrzlin.

V rámci rozvíjení Klíčové kompetence k podnikavosti a pracovní – navrhuje realizaci aktivit v jednotlivých krocích – učitel podporuje žáky a zaměřuje se na práci se zpětnou vazbou a reflexí – žáci oceňují, co se jim povedlo, pojmenovávají, co příště udělat jinak a jak, aby proces řízení a realizace zkvalitnili, pracují s chybou. Žáci si stanovují své cíle, kterých chtějí dosáhnout v rámci konkrétní aktivity.

V rámci rozvíjení Klíčové kompetence k podnikavosti a pracovní – spolupráce a týmová práce – učitel zadává pravidelně náměty projektové výuky nebo jiný úkol, kde budou žáci pracovat v párech, skupinově, v týmu.

Žáci plní aktivně své úkoly v rámci skupiny.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

7—9

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída, skupina žáků

Rozsah výuky:

vyučovací hodina

Využití v rámci vyučovací hodiny:

procvičování, motivace

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.