Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Žáci v aktivitě sice nepracují s digitálními technologiemi, ale získané znalosti a dovednosti využijí v pozdějším období k sestavení tabulky v tabulkovém editoru. V průběhu aktivity je také přirozeně procvičováno sčítání a dopočítávání. Pro starší žáky lze aktivitu připravit v upravené, gradované verzi (zakomponování ceny, třídění podle ceny), a tabulky využijeme ke zjištění ceny nákupu / ceny prodaných zmrzlin.
V rámci rozvíjení Klíčové kompetence k podnikavosti a pracovní – navrhuje realizaci aktivit v jednotlivých krocích – učitel podporuje žáky a zaměřuje se na práci se zpětnou vazbou a reflexí – žáci oceňují, co se jim povedlo, pojmenovávají, co příště udělat jinak a jak, aby proces řízení a realizace zkvalitnili, pracují s chybou. Žáci si stanovují své cíle, kterých chtějí dosáhnout v rámci konkrétní aktivity.
V rámci rozvíjení Klíčové kompetence k podnikavosti a pracovní – spolupráce a týmová práce – učitel zadává pravidelně náměty projektové výuky nebo jiný úkol, kde budou žáci pracovat v párech, skupinově, v týmu.
Žáci plní aktivně své úkoly v rámci skupiny.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.


Národní pedagogický institut České republiky © 2025