Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Pracovní list propojuje procvičování zlomků s prvky herního učení. Žáci řeší slovní úlohy zaměřené na vyjadřování a operace se zlomky a prostřednictvím správných výsledků získávají informace potřebné k přípravě kouzelného lektvaru. Údaje o jednotlivých ingrediencích jsou přístupné pomocí QR kódů, čímž se rozvíjí i digitální gramotnost. Materiál podporuje logické myšlení, čtení s porozuměním a aplikaci zlomků v zajímavém kontextu. V rámci rozvíjení Klíčové kompetence komunikační – vyjadřování – lze využít následující vzdělávací strategii učitele: během výuky pokládá dostatečné množství otevřených otázek, které podněcuje žáky k přemýšlení a hlubší argumentaci. Žádoucí je tento projev aktivity žáka: dorozumívá se v běžných komunikačních situacích, přičemž pro své vyjádření volí výrazové prostředky odpovídající danému komunikačnímu záměru a situaci.
V rámci rozvíjení Klíčové kompetence digitální – digitální vývoj a inovace – lze využít následující vzdělávací strategii učitele: vést žáky k samostatnému využívání digitálních technologií v konkrétních výukových situacích. Žádoucí je tento projev aktivity žáka: reflektovat využití digitálních technologií s cílem identifikovat efektivní a neefektivní postupy při řešení daného problému.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.


Národní pedagogický institut České republiky © 2025