Materiál do výuky

Zlomkohra – 3. část

4. 12. 2025
Autor
Mgr. Petr Klimeš
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Pracovní list je zaměřen na procvičení vyjadřování a výpočtů se zlomky prostřednictvím hravé aktivity s příběhem. Žák řeší slovní úlohy na zlomky, jejichž výsledky představují jednotlivé ingredience kouzelného lektvaru. Správným řešením úloh odhaluje potřebné složky k přípravě lektvaru, který mu umožní osvobodit princeznu. Možnosti ingrediencí jsou ukryty v QR kódech. Materiál rozvíjí logické uvažování, čtenářskou gramotnost a motivuje žáky propojením matematiky s příběhovým kontextem.
Pracovní list je realizovatelný jak pro jednotlivce, tak pro skupiny.
Časová náročnost pracovního listu je 1 vyučovací hodina.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Pracovní list
6.04 MB
PDF
MAT-66-kli-zlomkohra3.pdf

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.

Obsahuje
1x
PDF
Komentář recenzenta

Pracovní list propojuje procvičování zlomků s prvky herního učení. Žáci řeší slovní úlohy zaměřené na vyjadřování a operace se zlomky a prostřednictvím správných výsledků získávají informace potřebné k přípravě kouzelného lektvaru. Údaje o jednotlivých ingrediencích jsou přístupné pomocí QR kódů, čímž se rozvíjí i digitální gramotnost. Materiál podporuje logické myšlení, čtení s porozuměním a aplikaci zlomků v zajímavém kontextu. V rámci rozvíjení Klíčové kompetence komunikační – vyjadřování – lze využít následující vzdělávací strategii učitele: během výuky pokládá dostatečné množství otevřených otázek, které podněcuje žáky k přemýšlení a hlubší argumentaci. Žádoucí je tento projev aktivity žáka: dorozumívá se v běžných komunikačních situacích, přičemž pro své vyjádření volí výrazové prostředky odpovídající danému komunikačnímu záměru a situaci.

V rámci rozvíjení Klíčové kompetence digitální – digitální vývoj a inovace – lze využít následující vzdělávací strategii učitele: vést žáky k samostatnému využívání digitálních technologií v konkrétních výukových situacích. Žádoucí je tento projev aktivity žáka: reflektovat využití digitálních technologií s cílem identifikovat efektivní a neefektivní postupy při řešení daného problému.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

skupina žáků, jednotliví žáci

Rozsah výuky:

vyučovací hodina

Využití v rámci vyučovací hodiny:

procvičování, motivace

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.