Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Tematický blok „Uplatnitelnost na trhu práce“ naučí žáky si uvědomit a pochopit zásadní rozdíly mezi podnikáním a zaměstnáním, jejich výhody i nevýhody. Žáci zjistí, na co mají nezaměstnaní právo a jaké instituce jim mohou pomoci, v neposlední řadě si žáci vyzkoušejí roli začínajícího podnikatele, který má přesvědčit investora o kvalitě svého podnikatelského plánu. Podrobně představuje podnikatelské kompetence a také typy pracovníků rozlišované podle nejvýraznějších vlastností, mezi nimiž mohou žáci identifikovat sebe i své spolužáky. Do budoucna by se tak mohli lépe orientovat při výběru spolupracovníků či podřízených.
V rámci Klíčové kompetence – uskutečňuje kroky směřující k udržitelnosti na základě promýšlení různých scénářů možného budoucího vývoje – představuje příklady ilustrující, že budoucí vývoj různých procesů, jevů a systémů nelze přesně předpovídat a že v různých případech jeho směřování zásadně ovlivňují i naše rozhodnutí a vytváří prostor a bezpečné prostředí pro otevřenou diskusi žáků o hodnotách a chování ve vztahu k udržitelnosti, facilituji diskusi a využívám osvědčené diskusní techniky. Žák porovnává, vyhodnocuje scénáře budoucího vývoje z hlediska jejich udržitelnosti, uskutečnitelnosti a pravděpodobnosti a rozlišuje, co považuje za žádoucí a co za pravděpodobný budoucí vývoj.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.


Národní pedagogický institut České republiky © 2025