Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Vzdělávací modul je zaměřen na zvýšení nejen finanční, ale především ekonomické gramotnosti žáků. Materiál je určen i pro žáky se SVP, a to konkrétně pro žáky nadané, kteří mohou program bez překážek absolvovat ve smyslu společného vzdělávání. Jednotlivé lekce tak přispívají k rozvoji talentu žáků, k jejich kreativnímu a inovativnímu potenciálu a vzhledem k rozsahu programu také k dlouhodobé a systematické práci s nadanými žáky. Po absolvování tematického celku „Hospodaření státu“ by měli mít žáci lepší povědomí o principech hospodaření státu, obce.
Převažující formou vzdělávání je kooperativní učení – práce žáků nad řešením úkolů ve skupinách. Žáci by se měli naučit řešit běžné životní situace, jako je směna peněz, identifikace falešných bankovek.
V rámci tohoto tematického celku je rozvíjená Klíčová kompetence – reflektuje osobní a společné problémy s ohledem na různé perspektivy navrhovaných řešení – učitel stanovuje žákům kritéria pro to, jak kriticky hodnotit nápady a zvažovat různé možnosti, a zaměřuje se na to, aby žáci analyzovali tyto situace z různých perspektiv a diskutovali o možných řešeních a jejich důsledcích. Žák diskutuje o možných důsledcích řešení a podává argumenty pro své návrhy a identifikuje problémy v každodenních situacích.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.


Národní pedagogický institut České republiky © 2025