Tento materiál je publikován pod licencí Autorské dílo dle Autorského zákona (neboli Copyright).
Video poutavou formou představuje základní učivo. Umožňuje se zamyslet nad tím, jak se žáci ve videu zachovali ke svým svačinám a co by měli udělat jinak. Díky tomuto materiálu učitel vytváří prostředí, kde se žáci cítí bezpečně a jsou schopní sdílet své pocity a zkušenosti a na práci mají adekvátní čas. Vyučující komunikuje se žáky s respektem, dále vytváří situace, při nichž se žáci mohou aktivně podílet na svém vlastním učení a rozhodování, pravidelně mění aktivity a činnosti v návaznosti na jejich potřeby, v návaznosti na modelové situace je upozorňuje na otázky o významu péče o duševní zdraví (výživa – výběr svačin) a na další faktory ovlivňující pohodu .
Žáci pojmenují, kdy se cítí dobře a kdy ne, reflektují, které aspekty mají na jejich pociťovaný stav vliv, reflektují, co jim je příjemné a co jim pomáhá.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025