Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.
Učebnice jsou komplexně zpracované – metodika; propojení na RVP; slovník nových pojmů; posloupnost kroků pro řešení jednotlivých aktivit spolu s poznámkami, na co si dát pozor; náměty k diskuzím a řešení aktivit. Pro každé bádání jsou připravené prezentace. Oceňuji doprovodné plakátky nebo slovníčky s používanými příkazy k pověšení ve třídě. Gradaci zajišťují předpřipravené rozšiřující úlohy, které jsou na speciálních arších. Učebnice je velmi rozsáhlá a je náročné splnit tři moduly v jednom roce.
V rámci rozvíjení Klíčové kompetence digitální – vytváří jednoduchý digitální obsah v rámci plnění stanovených výukových cílů – učitel může využívat následující vzdělávací strategii – zařazuji do výuky takové aktivity, ve kterých žáci vyjadřují své představy za pomoci digitálních technologií, a u žáka jsou žádoucí tyto projevy – vytvoří posloupnost instrukcí k provedení jednoduchého úkolu.
V rámci rozvíjení Klíčové kompetence k podnikavosti a pracovní – navrhuje realizaci aktivit v jednotlivých krocích – učitel může využít následující vzdělávací strategii – podporuji nepřímé učení prostřednictvím zkušeností – například experimentování a bádání, a žádoucí jsou tyto projevy aktivity žáka – vyhodnocuje a třídí nápady v rámci zadaných kritérií, vlastních měřítek či svých aktuálních možností.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025