Materiály do výuky základní vzdělávání Zábavné čtení a luštění
Materiál do výuky

Zábavné čtení a luštění

9. 12. 2010 základní vzdělávání
Autor
Mgr. Bc. Jana Vítková
Věková skupina
7—9 let
Speciální vzdělávací potřeby
- žádné -

Anotace

Třináct pracovních listů obsahuje křížovky, osmisměrky a krátké texty s úkoly o živé a neživé přírodě. Pracovní listy lze využít k úvodní motivaci a procvičování učiva o přírodninách, surovinách, vodě, koloběhu vody, Světovém dnu vody, vzduchu, půdě, živočišstvu, rostlinách a houbách. Součástí je výchova k ochraně přírody. Krátké texty jsou určeny k vyhledávání informací, rozvoji studijního čtení a přemýšlení o přečteném. Pomáhají rozvíjet funkční gramotnost. Učitel má k dispozici řešení křížovek v dalším souboru.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Pracovní list
563.5 kB
Dokument
Zábavné čtení a luštění.doc
Řešení
375.5 kB
Dokument
Zábavné čtení a luštění - ř.doc
Pracovní list
165.48 kB
Dokument
Zábavné čtení a luštění.odt
Řešení
35.05 kB
Dokument
Zábavné čtení a luštění - ř.odt
Obsahuje
2x
Dokument
2x
Dokument

Hodnocení uživatelů

Lenka Syrová
5. 6. 2014, 16:25
Dobrý den, narazila jsem na několik nepřesností v zadání pracovního listu č. 1 (další jsem nezkoumala :-). Např. úkol "vypiš čtyři neživé přírodniny". Ať jsem se snažila sebevíc, našla jsem jen tři - voda, vzduch, půda.
Mám problém u porozumění zadání úkolu: "zapiš tři neživé přírodniny, které jsou lidským výtvorem, " stejně tak jako "zapiš jednu neživou přírodninu, která není lidským výtvorem". Podle mne by stál pracovní list za úpravu zadání pro žáky...
Úkol č. 2 u pracovního listu bych ještě obohatila o vypsání ekosystémů (pole, louka ...) a o vypsání či vyhledání lidských výtvorů. Úryvek textu k tomuto úkolu přímo vybízí.
Úkol č. 3 - žáci vyhledají surovinu písek a mají určit přírodninu. Většinou si s tímto úkolem neví rady, protože se jedná až o učivo 2.období (horniny a nerosty). 

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

7—9

Týká se jazyka:

čeština