Třináct pracovních listů obsahuje křížovky, osmisměrky a krátké texty s úkoly o živé a neživé přírodě. Pracovní listy lze využít k úvodní motivaci a procvičování učiva o přírodninách, surovinách, vodě, koloběhu vody, Světovém dnu vody, vzduchu, půdě, živočišstvu, rostlinách a houbách. Součástí je výchova k ochraně přírody. Krátké texty jsou určeny k vyhledávání informací, rozvoji studijního čtení a přemýšlení o přečteném. Pomáhají rozvíjet funkční gramotnost. Učitel má k dispozici řešení křížovek v dalším souboru.
Dobrý den, narazila jsem na několik nepřesností v zadání pracovního listu č. 1 (další jsem nezkoumala :-). Např. úkol "vypiš čtyři neživé přírodniny". Ať jsem se snažila sebevíc, našla jsem jen tři - voda, vzduch, půda.
Mám problém u porozumění zadání úkolu: "zapiš tři neživé přírodniny, které jsou lidským výtvorem, " stejně tak jako "zapiš jednu neživou přírodninu, která není lidským výtvorem". Podle mne by stál pracovní list za úpravu zadání pro žáky...
Úkol č. 2 u pracovního listu bych ještě obohatila o vypsání ekosystémů (pole, louka ...) a o vypsání či vyhledání lidských výtvorů. Úryvek textu k tomuto úkolu přímo vybízí.
Úkol č. 3 - žáci vyhledají surovinu písek a mají určit přírodninu. Většinou si s tímto úkolem neví rady, protože se jedná až o učivo 2.období (horniny a nerosty).
Váš komentář
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.