Materiál do výuky

Wochentage

28. 11. 2025
Autor
Mgr. Petra Šánová
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Výukový materiál slouží k osvojení názvů dnů v týdnu v němčině prostřednictvím jednoduchých, přehledných a komunikativních aktivit. Umožňuje žákům pracovat s novou slovní zásobou v kontextu a poskytuje prostor pro procvičení pomocí krátkých cvičení, přiřazování, doplňování a ústních interakcí. Materiál je vhodný pro začátečníky a lze ho flexibilně zařadit do výuky jako úvod, upevňovací aktivitu nebo rychlou opakovací jednotku.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Pracovní list
643.14 kB
PDF
NEM-03-san-wochentage.pdf

Licence

Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0.

Obsahuje
1x
PDF
Komentář recenzenta

Výukový materiál na téma „Wochentage“ vede přirozeně žáka od jednoduchého rozpoznávání slov až k jejich aktivnímu používání v mluvení i psaní. Nabízí pestrou škálu aktivit, které rozvíjejí různé dovednosti, a zároveň zachovává jasnou strukturu odpovídající výuce cizího jazyka na úrovni A1. Inovativně působí metoda Laufdiktat, která propojuje pohyb, paměť, spolupráci a jazyk. Materiál obsahuje úlohy umožňující okamžitou zpětnou vazbu. Aktivita s tvorbou vět typu „Was machst du am…?“ propojuje jazyk s osobní zkušeností žáka, což je pro efektivní výuku cizích jazyků velice přínosné.

Materiál rozvíjí Klíčovou kompetenci k učení – řídí vlastní procesy učení – žák plánuje svůj postup, kontroluje přesnost zápisu a aktivně reflektuje vlastní výsledky. Díky různorodosti úloh je žák veden k tomu, aby volil vlastní učební strategie a efektivně pracoval samostatně i ve skupině.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

aktivita

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

němčina

Velikost skupiny:

skupina žáků

Rozsah výuky:

část vyučovací hodiny

Využití v rámci vyučovací hodiny:

procvičování

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.