Materiál do výuky

Was tut dir weh?

27. 7. 2025
Autor
Mgr. Hana Halamová
Věková skupina
12—15 let
Speciální vzdělávací potřeby

Anotace

Prezentace pro výuku německého jazyka na 2. stupni ZŠ na téma části těla, otázky (Jsi nemocný? Co tě bolí?) a návštěvu lékaře. Vysvětluje použití jednotného a množného čísla v odpovědi na frázi: Was tut dir weh? Prezentace je připravena pro výklad a procvičování slovní zásoby, je využitelná i při rozvíjení konverzace. Žák se učí odpovídat na otázky týkající se jeho zdraví. Materiál je určený pro žáky 7.–9. ročníku v rozsahu jedné vyučovací hodiny.
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
Prezentace
3.87 MB
Prezentace
VY_22_INOVACE_07_NJ9_Was_tut_dir_weh.pptx
Obsahuje
1x
Prezentace
Komentář recenzenta

Prezentace pomáhá vyučujícím německého jazyka při výuce tématu Co tě bolí? a vysvětlení rozdílu mezi jednotným a množným čísle ve frázi: Was tut dir weh? Následuje „zápis“, tedy část prezentace, kterou může učitel využít jako text k zápisu do sešitů. Další část prezentace je zaměřena na slovní zásobu (části těla) a dá se využít i ke konverzaci.

Materiál podporuje aktivní zapojení žáků a rozvoj Klíčové kompetence komunikační – žák během mluvené interakce v každodenních situacích uzpůsobuje vlastní projev tak, že aktivně reaguje na projev partnera, a tím přispívá ke kultivovanosti konkrétní situace – během mluvené interakce v běžných, každodenních situacích demonstruje ve své reakci na předchozí sdělení porozumění jazykovým (např. obsahu otázky, žádosti, sdělení) i tělesným (gestům, výrazům tváře apod.) prostředkům komunikačního partnera, uzpůsobuje vlastní jazykový i tělesný projev potřebám komunikačního partnera (např. zaujatý výraz pro vyjádření zájmu, neutrální výraz pro vyjádření soucitu), využívá omezený repertoár vhodných otevřených otázek.

Hodnocení uživatelů

Materiál nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Druh interaktivity:

kombinované

Cílová skupina:

žák

Věková skupina:

12—15

Týká se jazyka:

čeština

Velikost skupiny:

celá třída

Rozsah výuky:

část vyučovací hodiny

Využití v rámci vyučovací hodiny:

hodnocení, motivace, nové učivo

Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.

Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.