Tento materiál je publikován pod licencí Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 ČR.
Prezentace pomáhá vyučujícím německého jazyka při výuce tématu Co tě bolí? a vysvětlení rozdílu mezi jednotným a množným čísle ve frázi: Was tut dir weh? Následuje „zápis“, tedy část prezentace, kterou může učitel využít jako text k zápisu do sešitů. Další část prezentace je zaměřena na slovní zásobu (části těla) a dá se využít i ke konverzaci.
Materiál podporuje aktivní zapojení žáků a rozvoj Klíčové kompetence komunikační – žák během mluvené interakce v každodenních situacích uzpůsobuje vlastní projev tak, že aktivně reaguje na projev partnera, a tím přispívá ke kultivovanosti konkrétní situace – během mluvené interakce v běžných, každodenních situacích demonstruje ve své reakci na předchozí sdělení porozumění jazykovým (např. obsahu otázky, žádosti, sdělení) i tělesným (gestům, výrazům tváře apod.) prostředkům komunikačního partnera, uzpůsobuje vlastní jazykový i tělesný projev potřebám komunikačního partnera (např. zaujatý výraz pro vyjádření zájmu, neutrální výraz pro vyjádření soucitu), využívá omezený repertoár vhodných otevřených otázek.
Materiál nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Otevřené vzdělávací zdroje označené klíčovým slovem IPs Kurikulum prošly odborným posouzením v rámci projektu IPs Podpora kurikulární práce škol. U každého z nich byl vyhodnocen soulad s revidovaným RVP. Stanovisko hodnotitele ve formě recenzního komentáře je uvedeno přímo u daného materiálu.
Pro zobrazení všech dostupných vzdělávacích zdrojů zadejte klíčové slovo IPs Kurikulum. Databázi lze dále upřesnit pomocí filtrů, například podle stupně vzdělávání, vzdělávací oblasti, očekávaného výsledku učení, klíčové kompetence, průřezového tématu nebo základní gramotnosti.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025